معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در گردهماییورود ۷۳ درصد دانش آموزان استان به شاخه نظری دوره‌ای معاونین آموزشی مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش با موضوع استقرار پایه دوازدهم، چالش و راهکار‌ها گفت: از ۷۳ درصد دانش آموزان مشغول به تحصیل کهگیلویه و بویراحمد در شاخه نظری ۵۲ درصد وارد رشته علوم تجربی، ۸ درصد وارد رشته ریاضی، ۳۸ ونیم درصد وارد رشته علوم انسانی و ۱،۵ درصد نیز وارد رشته معارف اسلامی شدند.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۷۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
ایوب رضایی افزود: تورم در رشته علوم تجربی در استان از میانگین کشوری بالاتر بوده به طوری که در کشور ۴۶،۳۱ درصد و در استان ۵۲ درصد است.
وی ادامه داد: میزان استقبال دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد از رشته ریاضی محدود بوده و در کشور ۲۱،۶۶ درصد، اما در استان ۸ درصد است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: میزان استقبال دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در رشته علوم انسانی از میانگین کشوری بالاتر بوده به طوری که در کشور ۳۱،۳۹ درصد و در استان نیز ۳۸ ونیم درصد است.
ایوب رضایی افزود: میزان گرایش دانش آموزان استان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای حدود ۲۷ درصد بوده در حالی که میانگین کشوری در این زمینه هم اینک ۳۵ درصد است.
وی ادامه داد: باید رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بیش از پیش در کهگیلویه و بویراحمد توسعه یافته و دانش آموزان استان برای ورود به چنین رشته‌هایی ترغیب و تشویق شوند.
ارسال نظرات