خبرهای داغ:
دبیر شورای محله اسلامی شهرک ولی‌عصر (عج) شاهرود:
دبیر شورای محله اسلامی شهرک ولی‌عصر (عج) شاهرود گفت: محرومیت‌زدایی اساس کار در طرح محله اسلامی است و امور فرهنگی نیز در این طرح تقویت می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۵۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد حسین‌پور امشب در جلسه شورای محله اسلامی که با حضور فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، معاونان و اعضای شورای محله اسلامی شهرک ولی‌عصر (عج) و شهرک شهید بهشتی شاهرود برگزار شد، با بیان اینکه شهرک ولیعصر (عج) شاهرود جزو اولین شهرک‌های پایلوت اجرای طرح محله اسلامی در استان سمنان بود، اظهار داشت: این شهرک در بین تمام شهرک‌های استان سمنان که این طرح در آن اجرا می‌شود از همه وسیع‌تر و جمعیتی بالغ‌بر 14 هزار نفر دارد که با احتساب شهرک‌های متصل به آن جمعیت این شهرک به حدود 20 هزار نفر می‌رسد.
وی اظهار کرد: بافت اکثر ساختمان‌ها در شهرک ولیعصر فرسوده و 80 درصد افراد ساکن در این شهرک جزو جامعه کارگری محسوب می‌شوند.
دبیر شورای محله اسلامی شهرک ولیعصر (عج) شاهرود با بیان اینکه همه اقدامات انجام‌شده در این شهرک با رویکردهای فرهنگی، محرومیت‌زدایی و آسیب‌های اجتماعی بوده است، افزود: برگزاری بوستان سلامت به مدت 70 شب در پارک این شهرک، برگزاری جشن‌های میلاد ائمه اطهار، برپایی مراسم‌های مذهبی، فضاسازی محله و به‌روزرسانی پرتابل شورای محله اسلامی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی ازجمله برنامه‌های اجرا شده در شهرک ولیعصر شاهرود با رویکرد فرهنگی است.
حسین‌پور تکمیل کانون فرهنگی حضرت علی‌اصغر (ع) در مسجد و مهدیه شهرک ولی‌عصر با مشارکت شورای محله اسلامی و اداره بهزیستی، توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی در بین 120 خانواده نیازمند این منطقه، راه‌اندازی کاروان خدمت متشکل از مردم همین منطقه و بهسازی منازل خانواده‌های بی‌سرپرست، توانمندسازی خواهران در راستای ایجاد اشتغال خانگی و ترویج اقتصاد مقاومتی با برگزاری کارگاه‌های آموزش خیاطی، چرم‌دوزی، گیاهان دارویی و ... را ازجمله اقدامات انجام‌شده در طرح محله اسلامی با رویکرد محرومیت‌زدایی عنوان کرد.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه افزایش مهارت‌های زندگی با عنوان حوضچه آرامش و راه‌اندازی حلقه پاکان و کمک به ترک اعتیاد بیش از 10 نفر در این منطقه را ازجمله برنامه‌های اجرا شده با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی در طرح محله اسلامی شهرک ولیعصر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها