حمایت از فرش و صنایع دستی از ضرورت‌های امروز جامعه ایرانی است چراکه علاوه بر ایجاد اشتغال ارزآوری بالایی برای کشور به همراه دارد.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۳۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات مجلس در قالب طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، گفت: از آنجا که این طرح مورد توجه و حمایت مجلس است، نمایندگان درصدد رفع ایرادات وارشده از سوی شورای نگهبان برآمدند

علی وقف‌چی افزود: به همین دلیل به تازگی در صحن علنی به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف عنوان "صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی" به "صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی" اصلاح شد چراکه با اضافه شدن عبارت توسعه صنایع دستی و فرش، این طرح شفاف‌تر شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز هنرمندان بیشتر بر توسعه صنایع دستی و فرش است، افزود: حمایت از فرش و صنایع دستی از ضرورت‌های امروز جامعه ایرانی است چراکه علاوه بر ایجاد اشتغال ارزآوری بالایی برای کشور به همراه دارد.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس تصریح کرد: مجوز برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای بهبود کسب و کار در مناطق روستایی، بهره‌مند خواهند شد.

وقف‌چی گفت: در این طرح وظایفی به دولت، صندوق کارآفرینی امید و سازمان میراث فرهنگی جهت حمایت و تامین مسائل مالی این صندوق محول شده است.

وی اظهار داشت: علاوه برموارد فوق از صنایع دستی حمایت‌های دیگری نیز می‌شود که به‌عنوان نمونه می‌توان به اجرای قانون برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بهبود کسب و کار و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر اشاره کرد.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس ادامه داد: با جامع‌تر شدن این طرح شمولیت آن نیز بیشتر می‌شود در حالی در گذشته عناوین فرش و صنایع دستی در این طرح نبود.

 

ارسال نظرات