مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

از ظرفیت دینی برای رفع محرومیت و مشکلات نیازمندان استفاده می کنیم

در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی مناسب و مطلوب و تشکیل شورای زکات در روستاهای استان زنجان از این ظرفیت دینی و واجب الهی برای رفع محرومیت و مشکلات نیازمندان استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۱۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در حاشیه جلسه شورای زکات شهر صائین قلعه با امام‌جمعه این شهر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسر زکات در آذرماه امسال در شهر قم، گفت: تأکید مقام معظم رهبری در این پیام به مسئولان نظام در همه بخش‌ها، چراغ راه همه مسئولان برای همکاری در حوزه ترویج و احیاء فریضه الهی زکات است.

هدایت صفری بابیان اینکه با فعالیت اثربخش در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و احیاء زکات در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۸۲ میلیون تومان زکات در شهر صائین قلعه جمع‌آوری‌شده است، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در شهر صائین قلعه در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۸ درصد افزایش داشته است.

وی به هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده در شهر صائین قلعه از ابتدای امسال نیز اشاره و اظهار داشت: از منابع حاصل از محل جمع‌آوری زکات شهر صائین قلعه ۴۰ میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، کمک‌هزینه جهیزیه نوعروسان نیازمند، ساخت سرویس بهداشتی و حمام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهر هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به مرمت و بازسازی ۷ مسجد و حسینیه در این شهر و روستاهای اقماری آن از محل زکات جمع‌آوری‌شده اشاره کرد و گفت: بر اساس الزامات زکات جمع‌آوری‌شده باید به‌صورت ۶۰ درصد به محرومان و ۴۰ درصد برای امور عام‌المنفعه هزینه شود که تحقق این موضوع در شهر صائین قلعه نیازمند گفتمان سازی در این بخش است.

هدایت صفری بابیان اینکه اثربخشی فعالیت‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در امور محرومان نیازمند حضور مؤثر روحانیت در این بخش است، افزود: امیدوار هستیم با فعالیت مناسب تبلیغی روحانیت این شهر سهم نیازمندان از زکات به‌منظور رفع مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

کمیته امداد استان زنجان با اشاره به همکاری ۵۵ روحانی در امور فرهنگ‌سازی زکات با کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: دیدار با مؤدیان زکات و کشاورزان در فصول مختلف از سال به‌صورت حضوری و چهره به چهره، برگزاری مجالس سخنرانی در مساجد، توزیع بسته‌های تبلیغی در قالب بروشور، تراکت و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و جراید به‌ویژه صداوسیما از فعالیت‌های مهم فرهنگ‌سازی کمیته امداد استان زنجان درزمینهٔ توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات بوده است.

صفری بابیان اینکه پرداخت زکات در کاهش شکاف طبقاتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی بسیار مؤثر است، گفت: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی مناسب و مطلوب و تشکیل شورای زکات در روستاهای استان زنجان از این ظرفیت دینی و واجب الهی برای رفع محرومیت و مشکلات نیازمندان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی، امام‌جمعه شهر صائین قلعه نیز در این دیدار با قدردانی از بسترسازی کمیته امداد استان زنجان برای ایجاد و استقرار اداره کمیته امداد صائین قلعه، گفت: امیدوار هستیم با استقرار کمیته امداد شهر صائین قلعه مشارکت خیران نیز در برنامه محرومیت‌زدایی این نهاد ازنظر کمی و کیفی نیز افزایش یابد. 

وی بابیان اینکه فعالیت کمیته امداد استان زنجان در همه بخش‌ها به‌ویژه در حوزه نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و کمک به همنوع با شتاب بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود، افزود: زکات امر حکومتی و واجب الهی و پرداخت علنی آن نوعی فرهنگ‌سازی درزمینهٔ احیاء این امر الهی بوده و موجب تشویق دیگران به انجام و ادای این فریضه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی ادامه داد: تشکیل شورای زکات در همه شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاها به‌عنوان یکی از فعالیت‌های تبلیغی کمیته امداد در حوزه فرهنگ‌سازی زکات، از مصادیق بارز عمل به پیام مقام معظم رهبری در اجلاس سرا سری زکات در حوزه احیاء این فریضه الهی بوده و بر همین اساس زکات جمع‌آوری‌شده باید به‌صورت متمرکز در دبیرخانه شورای زکات ثبت و ضبط‌شده تا قابلیت عرضه را داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار