بهبودی در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی هشترود:

کسب رضایتمندی مردم معیار موفقیت در مسیر خدمتگذاری دولت و نظام است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی هشترود با بیان اینکه کسب رضایتمندی مردم معیار موفقیت در مسیر خدمتگذاری دولت و نظام است، گفت: هدف اقتصاد مقاومتی دستیابی به جامعه‌ای پویا برای رسیدن به رفاه و رضایتمندی مردم است.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۰۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرق به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داوود بهبودی اظهار کرد: یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی اتکا به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور است که استعدادهای طبیعی، تاریخی و سرمایه انسانی نمونه‌های عینی پتانسیل‌های داخلی به شمار می‌رود.

وی استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای محیطی را از دیگر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: جذب سرمایه گذاری‌های خارج از منطقه و توسعه امکانات کالبدی از این رهگذر از مصادیق برون‌گرایی در اقتصاد مقاومتی است.

بهبودی متذکر شد: کسب رضایتمندی مردم معیار موفقیت در مسیر خدمتگذاری دولت و نظام است و اگر مردم از عملکرد نظام احساس رضایت درونی داشته باشند می‌توانیم بگوییم موفق بوده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: سند تدبیر توسعه استان همچنان میثاقنامه مدیران آذربایجان‌شرقی برای توسعه استان است و حساسیت مدیران شهرستان هشترود به هسته‌های کلیدی تعریف شده برای این شهرستان و پیگیری اجرای آنها باعث دلگرمی و امیدواری است.

این اقتصاددان در عین حال خاطرنشان ساخت: هدف از اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی خروج واحدهای مشکل‌دار از بحران و لیست سیاه شبکه بانکی کشور است.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های گردشگری مانند راه جزو وظایف دولت است و به وجود آوردن امکانات اقامتی، تفریحی و غیره بر عهده بخش خصوصی است، افزود: باید نگرش خود را در رابطه با حیطه ورود دولت تغییر بدهیم؛ دولت موظف است نقش تسهیل‌گری را ایفا کند و نباید به حیطه تصدیگری ورود یابد.

بهبودی خاطرنشان ساخت: دولت حاضر است تمام پروژه‎های نیمه تمام را به هر شکل ممکن واگذار کند چرا که دیگر نمی‎خواهد وارد حوزه اجرا و تصدی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: رویکرد دولت برای ادامه پروژه‌های نیمه تمام بر مبنای واگذاری است و مدیران شهرستان باید به دنبال این باشند که هر پروژه‌ای را که در شهرستان به شکل نیمه‌تمام رها شده واگذار نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی جز با همدلی و همراهی تمامی بخش‌های جامعه اعم از دولت، سپاه، بسیج، روحانیون، دانشگاهیان و نخبگان جامعه محقق نخواهد شد.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه مدیران صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی شهرستان هشترود به ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه اقتصاد مقاومتی و اجرای پروژه‌های سند تدبیر توسعه شهرستان پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار