گزارش بسیج از هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت 15
مدیر گروه بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی گفت: پروژه ای در پژوهشکده پولی و بانکی با عنوان پایش مستمر عملکرد سالانه نظام بانکی درحوزه آی تی کلید زده شده است.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۰۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

 

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری بسیج، مهرداد سپهوند مدیر گروه بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی در نشست حفاظت از اطلاعات بانکی هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با بیان اینکه برای استفاده مدیران بانکی جهت گردآوری داده ها در حوزه آی تی تلاشی صورت نگرفته است، اظهار داشت: پروژه ای در پژوهشکده پولی و بانکی با عنوان پایش مستمر عملکرد سالانه نظام بانکی درحوزه آی تی کلید زده شده است.

وی افزود: ما در یک مرحله گذارهستیم، نظام بانکی ما از نظام بانکی دنیا فاصله گرفته که یکی از علت های این مسئله به تحریم ها بر می گردد و فراتر از آن رویکرد آرمان گرانه در خصوص سیستم کامل بانکداری اسلامی بود که متاسفانه این مسئله مشکل ایجاد کرد چرا که مدیران هیچ تجربه ای در این راستا نداشتند که بتوانند مسیر را انتخاب کنند از این رو این مشکل جدی برای مدیران آی تی به حساب آمد.

سپهوند به اهمیت حوزه آی تی در بانک ها اشاره کرد و گفت: بانک ها باید تغییر کنند. حوزه آی تی بسیار مهم است چرا که بانک یک فعالیت اطلاعات محور است؛ بانکداری مدیریت فناوری اطلاعات برای تمامی بانکها نقش حیاتی دارد اما برای رسیدن به موفقیت در این عرصه دچار پیچیدگی هایی هستیم.

وی به مبنا گذاری در سیستم بانکی اشاره کرد و افزود: منظور از مبنا گذاری فرایند مستمر مقایسه محصولات، خدمات و فرایند یک مجموعه در برابر همپایان و با حدود پذیرش شده بر اساس بهترین تجارب است. با توجه به شاخص های هزینه کرد فناوری مربوط به سرمایه گذاری باید گفت نسبت هزینه کرد فناوری اطلاعات بر درآمد روند نزولی داشته و این نسبت در فضای بین المللی در حال تغییر است.

سپهوند در پایان تصریح کرد: در بانک های کوچک بخش بزرگتری از درآمد صرف هزینه های آی تی می شود اما در بانک های تخصصی مقدار صرف هزینه کمتر است.

ارسال نظرات