قائم مقام وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت

سیستم صدور کارت بازرگانی معیوب و عقب افتاده است

قائم مقام وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت گفت: سیستم صدور کارت بازرگانی معیوب و عقب افتاده تلقی می‌شود که ۱۰ سال است، به نتیجه نرسیده است.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۹۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در مورد کارت بازرگانی گفت: صدور و استفاده از این کارت‌ها عقب‌ افتاده‌ترین سیستمی است که می‌توان برای مجوز فعالیت بازرگانی یک فعال اقتصادی در نظر گرفت.

وی افزود:‌ وظیفه نظارت بر فعالیت بازرگانی را باید به تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی واگذار کرد. مشکلاتی هم که امروز در مورد کارت‌های بازرگانی به وجود می‌آید، ریشه در روش غلط و منسوخ کارت بازرگانی دارد که به واسطه این کار مجوز فعالیت برای صادرات یا واردات یک تاجر صادر شود. بحث کارت‌های بازرگانی شاید بیشتر از 10 سال است، در کشور مطرح و در مورد حذف آن صحبت می‌شود، ولی متأسفانه این موضوع تا به امروز به نتیجه‌ای نرسیده است. 

قائم مقام وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در مورد علت آن بیان داشت: این روش منسوخ و غلطی است که یک کارمند بتواند تشخیص دهد، فردی صلاحیت بازرگانی دارد یا خیر، این موضوع غلط است. این موضوع باید در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌ها قرار گیرد. 

به گفته مفتح، این موضوع وظیفه ذاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با کمک تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در خصوص نظارت و روند صدور مجوز بازرگانی ورود کند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار