خبرهای داغ:
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی دفتر نمایندگی این ستاد در هشترود گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال ۸۴ بصورت رسمی در کشور فعالیت خود را آغاز کرده و ۱۵۰ طرح مختلف نیز در طول سال های گذشته انجام داده و ۵۵ طرح نیز در دست اجرا دارد.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۷۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی داداش زاده اظهار داشت: به همت مردم خیر استان بزرگترین بنای تاریخی در طول تاریخ اسلام در نجف و حرم حضرت علی(ع) بنام صحن حضرت فاطمه(س) به مساحت ۲۲۰ هزار مترمربع در دست ساخت توسط ستاد عتبات آذربایجان شرقی است که قسمت های زیارتی آن به پایانرسیده و مابقی قسمت ها نیز در دست ساخت است.

وی افزود: طرح صحن حضرت زینب(س) در شهر مقدس کربلا نیز به مساحت ۱۶۵ هزار مترمربع و عملیات پیچیده مهندسی لاغرسازی ستون های دور ضریح و افزایش ارتفاع گنبد حرم حضرت ابوالفضل(ع) نیز در حال اجراست.

داداش زاده بیان کرد: از دیگر طرح های استانی نیز می توان به انبار امام حسن مجتبی(ع) در کربلا، ساختمان اداری ستاد بازسازی عتبات عالیات در ۶ طبقه و ساخت نیم ضریح تل زینبیه که برای نخستین بار در استان در دست ساخت است و در این راه از نیروهای فنی دانشگاه هنرهای اسلامی استان استفاده شده و به مدد همین کار استان ما تبدیل به یکی از قطب های ساخت ضریح تبدیل خواهد شد که انشالله بعد از عید نصب خواهد شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ادامه داد: اعتبارات ستاد از طریق مشارکت های مردمی است و مردم خیر استان نیز همواره پای کار هستند.

داداش زاده خاطرنشان کرد: در مراسم اربعین امسال توانستیم برای ۸ میلیون زائر خدمات ارائه بدیم و در طول مدت مراسم حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار غذا توزیع شد. همچنین روزانه نیز برای بیش از ۵ هزار نفر خدمات درمانی نیز ارائه می شد.

وی از مسئولان هشترود خواست تا در استقرار مکان ثابت برای دفتر ستاد در شهرستان و همچنین همکاری ادارات و نهادها با نمایندگی ستاد در شهرستان همکاری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها