رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی محور اصلی فعالیت های فرهنگی است.
کد خبر: ۸۹۷۸۰۹۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت‌الاسلام محمد بیگی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس با اشاره به کیفیت و کمیت فعالیت قرارگاه‌های فرهنگی،افزود:قرارگاه‌های فرهنگی شهرستان فردیس تقسیم‌بندی شده و امروز شاهد برگزاری نشست هم‌اندیشی در حوزه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی به میزبانی این شهرستان هستیم.

کاهش آسیب‌های اجتماعی محور اصلی فعالیت های فرهنگی است


وی افزود: یکی از افتخارات سازمان تبلیغات اسلامی این است که با بهره‌گیری از دست معجزه‌گر مردم در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، پژوهشی و دینی با استعانت از خدای متعال و مساعد و مشارکت مردمی در کانون‌های فرهنگی و تبلیغی این شهرستان، تشکل‌های دینی و هیئت های مذهبی، شبکه عظیم تبلیغ شامل روحانیون مستقر، ائمه جماعات مساجد، مدارس و دستگاه ها اجرایی، مبلغان و... توانسته در حوزه فرهنگ دینی اقدامات خوبی را انجام دهد.


وی با ابراز خرسندی از فعالیت های قرآنی صورت گرفته این موسسات، بر لزوم آموزش همگانی قرآن کریم همچنین استفاده از خیرین قرآنی درجهت گسترش فرهنگ آموزش قرآن در جامعه تاکید کرد و افزود: انسان باید در همه ابعاد زندگی قرآن محور باشد.


بیگی گفت: روخوانی، روانخوانی، تجوید و قرائت قرآن کریم همواره توسط بزرگان دینی سفارش شده اما آنچه لازم و ضروری است باید قرآن را در متن زندگی خود آورده و مهارت های زندگی را از قرآن بیاموزیم.


وی با اشاره به نقش آیات نورانی قرآن در هدایت انسان‌ها و تقرب الهی، تصریح کرد: قرآن کریم از نظر تأثیرات خود نیز معجزه است و آن تأثیری که در قرآن هست در هیچ چیز دیگری وجود ندارد و به برکت همین تأثیر است که امروزه قرآن کریم در کل دنیا حتی ممالک غیرمسلمان شناخته شده و آن را روشن کرده است.

ارسال نظرات