حجت الاسلام نجفی:

حسن ظن برازنده مومن است

مربی پایگاه شهید مفتح در کلاس اخلاق گفت: مومن باید به دیگران حسن ظن داشته باشد چراکه حسن ظن داشتن برازنده مومنان است و آن ها را بزرگ و ایمانشان را کامل می کند.
کد خبر: ۸۹۷۸۰۷۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

 

حسن ظن برازنده مومن استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیف الله نجفی با ترجمه آیه 12 سوره هجرات افزود: همانطور که در قرآن به صراحت بیان شده نباید در زندگی خصوصی دیگران تجسس کرد و نسبت به دیگران سوءظن داشت چراکه سوء ظن، تصور غلط در مورد دیگران است و مومن نباید در مورد دیگران ظن و گمان بد کند و حفظ حرمت مومن از کعبه بالا تر است.

 وی با بیان اینکه حسن ظن داشتن برازنده مومنان است، گفت: حسن ظن مومنان را بزرگ و ایمانشان را کامل می کند از این رو مومن باید به دیگران حسن ظن داشته باشد ولی اگر برای خودش سوء ظن داشته باشد اشکالی ندراد.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به اینکه سخن گفتن پشت سر برادر دینی که طرف مقابل از شنیدن آن ناراحت شود غیبت است بیان کرد: با استناد از آیه قرآن غیبت کردن از دیگران به منزله خوردن گوشت مرده برادر  دینی است و خداوند مومنان را از این کار به شدت نهی کرده است.

وی ادامه داد: اگر غیبت کننده توبه کند آخرین کسی است که وارد بهشت می شود ولی اگر توبه نکند اولین کسی است که وارد جهنم می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار