فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه پرستاران ستون فقرات طرح تحول نظام سلامت هستند گفت: پرستاری از سخت‌ترین کارها از لحاظ فشار روحی و جسمی است
کد خبر: ۸۹۷۸۰۴۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان البرز که پیش از ظهر امروز در حسینیه امام حسن مجتبی (ع) سپاه استان برگزار شد با اشاره به اهمیت سلامت و توجه ویژه دین اسلام با این موضوع پرستاری را یکی از مجموعه‌های در خدمت این حوزه برای بازگشت و ارتقای سلامت افراد دانست.

 

پرستاری از سخت‌ترین کارها از لحاظ فشار روحی و جسمی است

 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در این مراسم با اشاره به اینکه شغل پرستاری یکی از شریف ترین مشاغلی است که در جامعه به همه مردم خدمت می‌کند تصریح کرد: همه مردم از خدمات جامعه پرستاری برخوردار هستند.

سردار مولایی گفت: همه باید با یک نگاه بزرگوارانه به مشکلات پرستاران توجه کنند و برای حل مشکل آن‌ها تلاش کنند.

مولایی با اشاره به اینکه  پرستاری شغل، حرفه و پیشه نیست گفت: حرفه پرستاری با عشق و اعتقاد قابل انجام است و اگر عشق نباشد این خدمت انجام نمی‌شود.

مولایی با اشاره به اینکه مردم ما امروز نیازمند آموزش و یادگیری هستند افزود: امروز مؤلفه‌های سلامت و فرهنگ سلامت نیازمند حرفه پرستاری است.

فرمانده سپاه استان البرز افزود : برای حفظ سلامتی در جامعه، اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد؛ یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستاری نشود، به طور غالب، کار آن پزشک یا جراحِ عالیقدر بی فایده خواهد بود. نقش پرستاری و بیمارداری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، نقش درجه ی اول است.

سردار مولایی در پایان خاطر نشان کرد :  بدانید خدای متعال پاداش زحمات سخت را چنان که حق و شایسته آن است، ادا میکند. کار را برای خدا و به حساب او بگذارید. بله، مردم و مسؤولان باید به وظیفه خودشان عمل کنند؛ اما پرستار، طرف خود را خدا بداند. اگر این احساس در پرستار بیدار شود که کار او برای خداست، به بنده خدا و به انسانِ نیازمند کمک میکند تا رضای الهی را جلب کند. بنابراین کار او نورانیّت پیدا میکند و از سطح یک کار بشری فراتر میرود؛ آن‌گاه اجر کار او «لاتعدّ و لاتحصی» است.

ارسال نظرات