خبرهای داغ:
k
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان پترگان:
مسئول قرار گاه پیشرفت و آبادانی دهستان پترگان شهرستان زیرکوه با بیان اینکه اولویت اول ما در این قرارگاه ایجاد اشتغال با رویکرد فرهنگی است، گفت: مهمترین مشکل ما در روستاها فقر فرهنگی است لذا باید مساجد را در مناطق روستایی احیاء کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۸۰۱۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

 حسین میری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در پنج عرصه اقتصاد و اشتغال، فرهنگی اجتماعی، تعلیم و تربیت، سلامت، عمرانی و زیرساخت فعالیت می کند.

مسئول قرار گاه پیشرفت و آبادانی در دهستان پترگان شهرستان زیرکوه گفت: اولویت اول ما در این قرارگاه ایجاد اشتغال با رویکرد فرهنگی است و در پنج کار گروه با محوریت مسجد فعالیت صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه امروز روستاهای ما از نظر ظاهری شبیه به مناطق شهری شده اند ولی مهمترین مشکل ما در روستاها فقر فرهنگی است، افزود: باید مساجد را در مناطق روستایی احیاء کنیم زیر مساجد مرکز ثقل برنامه ریزی در روستا ها است.

نگاه ما در اقتصاد به دنبال مشاغل خرد و خانگی است

میری با بیان اینکه باید کار با مردم و برای مردم باشد، گفت: باید تلاش شود تا مردم خودشان برای خودشان کار کنند نه دولت.

وی با بیان اینکه  قرار گاه پیشرفت آبادانی دهستان پترگان یک روستا به عنوان پایلوت انتخاب شده است، عنوان کرد: 12 روستا با جمعیتی بالغ بر 7600نفر در دهستان پترگان زیر نظر قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه قرار گرفته است.

میری با بیان اینکه نگاه ما در اقتصاد به دنبال مشاغل خرد و خانگی است، گفت: برای ایجاد مشاغل دستور العمل های دست وپاگیر دولت در سطح کلان است که باید تسهیل و تعریف شود.

مسئول قرار گاه پیشرفت و آبادانی دهستان پترگان شهرستان زیرکوه با اشاره به اینکه تا اینجای کا در قرار گاه به اهداف خودمان رسیده اییم، افزود: در مشاغل خانگی طرح اشتغال زایی می توان با مبلغ 2 تا 5میلیون تومان شغل ایجاد کرد و این در قرار گاه پیشرفت و آبادانی دهستان پترگاه انجام شده است.

باید با استفاده از توان مردمی بتوانیم شغل ایجاد کنیم

وی با بیان اینکه ما در قرارگاه به دنبال این هستیم که با استفاده از توان مردمی بتوانیم شغل ایجاد کنیم، گفت: ما به دنبال دریافت تسهیلات توسط مردم برای ایجاد اشتغال در قرار گاه نیستیم.

میری یادآورشد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان پترگان نزدیک به یک سال است شروع شده و به احتمال سه سال ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها