خبرهای داغ:
سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: 41 پروژه مرتبط با مشکلات حوزه آب در 3 دهستان با کمک اعتباری آستان قدس رضوی توسط سازمان بسیج سازندگی استان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۹۷۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی مهدی هنری سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان درجمع خبرنگاران گفت: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین این سازمان، آستان قدس رضوی و جهاد کشاورزی اجرای پروژه های قنوات و استخرهای ذخیره آب سه دهستان بندان نهبندان، لانوی سربیشه و گزیک درمیان به بسیج سازندگی واگذار شد.

 
 هنری با بیان اینکه  41 پروژه مرتبط با مشکلات حوزه آب در 3 دهستان با کمک اعتباری آستان قدس رضوی توسط سازمان بسیج سازندگی استان اجرا می شود افزود: براساس این تفاهم نامه 29رشته قنات و12باب استخر ذخیره آب با اعتبار 35 میلیارد ریال در این سه دهستان اجرا می شود.
 
به گفته وی طبق تفاهم 50 درصد اعتبار پروژه ها از طریق آستان قدس رضوی و 35 درصد  آن نیز از طریق جهاد کشاورزی استان تامین شده و 15درصد نیز خود یاری اهالی روستاهاست.
 
وی با بیان این که تاکنون مبلغ250میلیون تومان از طریق آستان قدس رضوی برای شروع به کار پروژه ها به بسیج سازندگی پرداخت شده است افزود: جهاد کشاورزی نیزبرای  تحقق سهم اعتباری خود این پروژه ها را در ردیف های اعتباری استانی و ملی قرار داده که به زودی از این ردیف ها تامین اعتبار می شود.
 
به علاوه با توجه به این تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی عملیات اجرایی احیا و مرمت هفت رشته قنات و احداث شش باب استخر ذخیره آب در این سه دهستان را آغاز کرده و تاکنون دو رشته قنات و شش باب استخر ذخیره آب را به اتمام رسانده که با هماهنگی آستان  قدس و جهاد کشاورزی در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.
 
 
سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان ادامه داد: پیگیری لازم برای تامین اعتبار ادامه کار پروژه ها از طریق آستان قدس و جهاد کشاورزی استان انجام گرفته که امید است با تحقق اعتبار شاهد تسریع در اجرای پروژه ها باشیم.
 
هنری افزود: یکی از اهداف و وظایف قانونی سازمان بسیج سازندگی کمک به دولت در اجرای پروژه های عمرانی ، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم محروم استان بوده که در این زمینه با نگاه تعاملی به تمام دستگاه های اجرایی استان؛ بهره گیری از ظرفیت های مشترک و همچنین استفاده از کمک های اعتباری سازمان ها و نهادها ازجمله آستان قدس رضوی را در برنامه دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار