خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از پوشش تحصیلی 99 درصدی دانش‌آموزان استان همدان طی چهار سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۷۹۶۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

پوشش تحصیلی 99 درصدی دانش‌آموزان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، مصطفی خزاعی در جلسه شورای آموزش و پرورش جوکار بیان داشت: با استقرار پایه دوازدهم در مدارس، ۳۵ درصد بیش از گذشته به فضا، کلاس و تجهیزات در رشته‌های مهارتی نیازمند هستیم که باید نیازها تا سال آینده تأمین شود.

وی با اشاره به نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی و فضای آموزشی افزود: موفقیت در این زمینه همت و چاره‌اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تلاش داریم تا تعداد بیشتری از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی سوق داده شوند، گفت: در حال حاضر رشته‌های مهارتی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان با اقبال خوبی روبرو است و ما هم به دنبال جذب افراد هستیم.

وی تصریح کرد: تلاش‌های خوبی در سوادآموزی صورت گرفت تا سوادآموزان تا پایان کلاس‌ها حضور داشته باشند و در کنار آن اقداماتی نیز برای پالایش از ثبت‌نامی‌ها انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به رتبه اول استان در سطح کشور، گفت: پوشش سوادآموزی در استان همدان به 107 درصد رسیده است.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری با رویکرد توسعه پایدار، تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآفرین و اثربخش کردن آموزش‌های کارگاهی؛ هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان با همکاری هنرآموزان و هنرجویان اقدام به تولید و ساخت تجهیزات کارگاهی کرده‌اند.

خزاعی به پوشش تحصیلی 99 درصدی دانش‌آموزان طی چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: ازدواج‌های زودهنگام و ناموفق عامل مهمی در ترک تحصیل دانش‌آموزان و یکی از آسیب‌های اجتماعی جامعه اسلامی ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات