امام جمعه تربت حیدریه در جمع بسیجیان این شهرستان:

خود سازی مهمترین اصل در تشکیل دولت اسلامی است

امام جمعه تربت حیدریه خود سازی را مهمترین اصل تشکیل دولت اسلامی برشمرد و افزود: دولت اسلامی تنها به مسئولان قوه مجریه خلاصه نمی‌شود، بلکه همه اقشار مختلف جامعه که در نظام اسلامی به هر شکلی مسئولیت و مدیریت را پذیرفته اند در تشکیل و هدایت آن نقش دارند، لذا مهمترین مرحله ایجاد دولت اسلامی خود سازی است تا بتوان در مراحل بعدی جامعه را ساخت.
کد خبر: ۸۹۷۷۹۶۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در جمع بسیجیان در تربت حیدریه اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش‌های مجدانه و بی وقفه امت اسلامی در کنار رهبری خردمندانه امام راحل و مسئولیت پذیری مردم به پیروزی رسید و اکنون پس از تثبت نظام و تشکیل حکومت اسلامی در مرحله ایجاد دولت اسلامی قرار گرفته ایم.

وی تصریح کرد: این بدان معناست که مدیریت کشور در عرصه‌های اداری و ابعاد مختلف بر اساس مکتب اسلام هدایت شود و همه مردم و مسئولان جامعه احکام اسلام را در شئون زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود قرار دهند.

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی ادامه داد: دولت اسلامی تنها به مسئولان قوه مجریه خلاصه نمی‌شود، بلکه همه اقشار مختلف جامعه که در نظام اسلامی به هر شکلی مسئولیت و مدیریت را پذیرفته اند در تشکیل و هدایت آن نقش دارند، لذا مهمترین مرحله ایجاد دولت اسلامی خود سازی است تا بتوان در مراحل بعدی جامعه را ساخت.

عصمتی تاکید کرد: مسئولان در دولت اسلامی باید خود را نوکر و خدمتگذار مردم بدانند، زیرا اساس نظام اسلامی بر مردمی بودن آن است.

امام جمعه تربت حیدریه درپایان استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و استبداد و حمایت از محرومان و مستضعفان جهان را از شاخصه‌های مهم دولت اسلامی ذکر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار