برادران بسیجی ونخبه استان مازندران درباره کارایی دستگاه سنجش گاز رادول ادامه دادند: دستگاه سنجش گاز رادون برای کشف میادین نفتی، مخازن گازی و معادن سنگ گرانیت با هزینه کمتر از یک چهارم قیمت جهانی در ساری ساخته شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۹۳۹
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،در میان هیاهوی فشارهای تحریمی، دو برادر ساروی اقدام به ساخت دستگاهی کردند که دست نیاز کشور به تکنولوژی های خارجی را کوتاه کرد.

در حالی که هر روز شاهد بهانه های جدید کشورهای غربی برای اعمال تحریم های مختلف هستیم، دو برادر ساروی در کارگاهی سی متری بدون هیچ هیاهویی آستین همت را بالا زده و دستگاهی خاص و کاربردی ساختند.

برادران دانشور  در گفتگویی اشاره کردند: طی دو سال با 150 میلیون تومان دستگاهی برای شناسایی مخازن گازی، نفتی و سنگی اختراع کردند که علاوه بر قیمت پائین نسبت  به مشابه خارجی، تفاوتهایی دارد.

برادران دانشور  عنوان کردند: این دستگاه  ضمن برخورداری از تکنولوژی بومی، دارای سرعت عمل بهتر و دقت بیشتر  می باشد.

 این دو برادر مخترع ساروی با یادآوری اینکه این شرکت دانش بنیان با حمایت های پارک علم و فناوری مازندران از 5 نوع خدمات متنوع برخوردارند  افزودند: ساخت نمونه کوچک دستگاه  دوزمتری  در ابعاد کوچکتر هم در استان وجود دارد.

این نخبه استان درباره  کارایی دستگاه سنجش گاز رادون ادامه دادند:  دستگاه سنجش گاز رادون برای کشف میادین نفتی، مخازن گازی و معادن سنگ گرانیت کار برد دارد که به علت غلظت زیاد گاز رادن در برخی نقاط لایه های زمین  این دستگاه می تواند منابع نفتی و گازی را نشان دهد.

این دو برادر نخبه گفتند: به سبب اهمیت کشف معادن یاد شده نخستین بار محققان انگلیسی نسبت به ساخت آن اقدام کردند تا این دستگاه به مبلغ 600 میلیون تومان در اختیار کشور جمهوری اسلامی قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها