امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: شهید جنگی زهی چراغ راهنمایی برای مردم سیستان و بلوچستان است به گونه ای که با شهادت این شهید بزرگوار راه برای همه مردم استان روشن شده و دست استکبار جهانی و گروهک های تروریستی بیش از پیش رو شد
کد خبر: ۸۹۷۷۹۲۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرنگار بسیج از سرباز، یادواره شهید مولوی مصطفی جنگی زهی به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت این روحانی برجسته اهل سنت شهرستان سرباز با حضور پرشور علما، روحانیون شیعه و سنی، سران، معتمدان و ریش سفیدان طوایف سیستان و بلوچستان و قشر‌های مختلف مردم در سالن ۹ دی حوزه شهید رنجوری مقدم سرباز کلات برگزار شد.

حجت الاسلام قادر بخش بامری در این مراسم با تاکید بر اینکه شهید جنگی زهی منادی وحدت شیعه و سنی بود، گفت: شهید جنگی زهی به داشتن روحیه بسیجی و ولایت مداری شهرت داشته و همواره دفاع از ولایت را سرلوحه خود قرار داده بود.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ایران از اولین ساعات انقلاب تا به امروز به دنبال ضربه زدن به این ملت و کشور بوده اند و عزیزان مان را به شهادت رسانه اند.

امام جمعه شهرستان سرباز با تاکید بر اینکه شهید جنگی زهی شهید بصیرت ولایی بود، بیان کرد: آن چیزی که موجب ترس دشمنان از این شهید بزرگوار شده بود بصیرت والای انقلابی ایشان و تاکید همیشگی وی بر لزوم پیروی از ولایت و حفظ وحدت بود.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب همواره از این دو خصوصیت وحشت دارند چرا که فرد انقلابی با بصیرت، وحدت و ولایت مداری هیچ گاه به دام آنان نخواهد افتاد.

بامری با اشاره به اینکه شهید جنگی زهی الگوی تمام عیار شیعه و اهل سنت در استان است، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار با شهادت مظلومانه خود راه را برای همه ملت ایران به خصوص مردم سیستان و بلوچستان روشن کرده و دست استکبار و دشمنان داخلی را برای آنان رو کرد.



وصیت نامه شهید جنگی زهی راهنمایی برای مردم سیستان و بلوچستان است

مولوی الله داد رئیسی نیز در این مراسم با بیان خصوصیات این شهید جنگی زهی، اذعان کرد: به واقع شهید جنگی زهی دلسوز رهبر، نظام و انقلاب بود به گونه‌ای که در تمامی خطبه‌ها و سخنرانی‌های خود مردم را به وحدت و پیروی از ولایت رهنمود میکرد و همواره تکیه بر خدا ارزش‌های والای انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: تمامی کسانی که از نزدیک این شهید بزرگوار را می‌شناختند میدانند که شهید جنگی زهی فردی صادق، نترس و انقلابی بود که همواره با افتخار خود را بسیجی می‌دانست.

امام جمعه اهل سنت سرباز با اشاره به دیگر خصوصیات شهید مصطفی جنگی زهی، گفت: این شهید بزرگوار همواره در راستای وحدت اقدامات مفید و موثر انجام میداد به گونه‌ای که پس از شهادت وی به او لقب شهید منادی وحدت اهل سنت و شهید بصیرت سیستان و بلوچستان داده شد که واقعاً به حق و به جا بود و امروزه این شهید جنگی زهی یکی از افتخارات قوم بلوچ و اهل سنت است.

وی با تاکید بر اینکه رسالت ما ادامه دادن راه این شهید بزرگوار اهل سنت و عمل کردن به وصیت اوست، ادامه داد: در وصعت نامه شهید جنگی زهی همواره بر پیروی از ولایت فقیه، وحدت و بصیرت اشاره شده و راه برای ما مشخص شده است که اینک وظیفه ما این بوده که همچون این شهید بزرگوار در راستای اهداف انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری گام برداریم و برای وحدت اقوام تلاش کنیم.

رئیسی با اشاره آرزوی شهادت این شهید بزرگوار، تصریح کرد: شهادت آرزوی دیرینه شهید جنگی زهی بود تاجایی که هر زمان با ایشان سخن میگفتم از آرزوی شهادت در راه دین و ولایت میگفت تا جایی که در یکی از جلسات به شهید جنگی زهی گفتم؛ "مولوی چرا چنین آرزویی دارید مگر نمی‌دانید که ما مردم شهرستان سرباز به شما نیاز داریم و وجود شما برای ما مهم است"، ولی ایشان با قوت قلب و لبخندی زیبا در پاسخ گفتند همانگونه که اسلام و مردم به جنگی زهی نیاز دارند، به خون جنگی زهی هم نیاز دارند تا مایه وحدت و باز شدن چشم بصیرت مردم شود.

لازم به ذکر است که تقدیر از خانواده شهید مصطفی جنگی زهی از دیگر بخش‌های مراسم یادبود ششمین سالگرد شهید منادی وحدت ولایی در شهرستان سرباز بود.
ارسال نظرات