مهمترین مسئله در نزد مردم سیستان و بلوچستان حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است، با این وجود در این روستا مردم با همت والای خود ، در ساخت یک مسجد مشغول هستند
کد خبر: ۸۹۷۷۸۸۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبر نگار بسیج از هیرمند؛ همواره در دین مبین اسلام، معنویات نزد مردم محترم برشمرده می‌شود، اعتقاد به مذهب و دین در نقاط مختلف کشور امروزه به خوبی به چشم می‌خورد به طوری که در مراسمات مذهبی و فرهنگی این مهم را می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

با این وجود مردم سیستان و بلوچستان از دیرباز به ولایت مداری و همچنین وحدت معروف بوده اند، این در حالی است که در اغتشاشات اخیر مشاهده شد که اولین افرادی که برای تجدد بیعت با رهبر انقلاب به میدان آمدند سیستانیان بودند.

امروزه برخی از زخم خوردگان اسلام و انقلاب، در صدد به وجود آوردن فتنه‌ای جدید هستند، افراد ناآگاه و بی منطق برخی از مساجد و حوزه‌های علمیه را به آتش می‌کشند تا ضعف و ناتوانی خود را از این راه به مردم نشان دهند.

این امر بهانه‌ای شد تا در یکی از روستا‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان مراجعه کرده و همت مردم مرزنشین را در ساخت یک مسجد بدون دخالت ارگان‌های دولتی بیان کنیم.

روستای اربابی شهرستان مرزی هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده است، مردم این منطقه سالهاست، با خشکسالی، فقر و مهاجرت دست و پنجه نرم می‌کنند، اما این مردم همواره، اعتقادات خود را باور داشته اند و به آن‌ها پایبند بوده اند.
ارسال نظرات