مسئول نظارت و تایید صلاحیت سازمان بسیج در جلسه هم اندیشی نظارتی ناحیه مرکزی یزد:
جناب سرهنگ مهدوی در جلسه هم اندیشی نظارتی ناحیه مرکزی یزد در تشریح وظایف شبکه های ناظرین آشکار و مخفی، شبکه ناظرین را نقطه اقتدار و قوت شعب نمایندگی عنوان و هدف دشمن را مختوم النسل کردن شیعه بیان نمود.
کد خبر: ۸۹۷۷۸۰۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، فرمانده و اعضای شعب نمایندگی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد در جلسه هم اندیشی نظارتی که با حضور حجت الاسلام جلالی و جناب سرهنگ مهدوی مسئول نظارت و تایید صلاحیت سازمان بسیج در نمازخانه ناحیه مرکزی یزد برگزار شده بود ،شرکت نمودند.
"حجت الاسلام جلالی" در ابتدای بحث خود،بیان احساسات و انتقال یک فکر و ایده برای ایجاد یک پایه رفتاری در افراد را دو جزء ارتباط برشمرد و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) خطاب به امیرالمومنین علی(ع) مبنی برتاکید به انجام کار فرهنگی قبل از کار نظامی و بیشتر بودن ثواب آن از آنچه که آفتاب بدان می تابد به دلیل هدایت یک نفر به وسیله آن ، به تشریح ویژگیهای آمر به معروف و نهی از منکر با هدف بیان یک احساس و انتقال یک فکر به دیگران پرداخت.
وی علم داشتن به حرام و هلال را اولین ویژگی آمر به معروف و نهی از منکر عنوان نمود و خاطر نشان کرد :مقدمه هدایت، اشراف اطلاعاتی است و کسی می تواند از اسلام حمایت کند که به آن احاطه داشته باشد.
"حجت الاسلام جلالی" با اشاره به این سخن شهید مطهری مبنی بر اینکه"اگر مفاهیم را درست منتقل نماییم جامعه آن را می پذیرد " ، با طرح این سوال که آیا ما مسئله املاک و حقوقهای نجومی را به نفع یا ضرر انقلاب تبیین نموده ایم افزود: خیلی از تبلیغات ما به خاطر عدم انتقال درست مفاهیم به ضرر نظام می شود و گاهی دفاع ما به تخریب،انتقاد ما به حمایت و تقویت تبدیل می شود .
وی مجهز به علم بودن را دومین ویژگی آمر به معروف و نهی از منکر برشمرد و با تشریح تفاوت بین غفلت و تقافل ،پیشگامی و خود ساختگی در مرحله اول را شرط تاثیر گذاری بر روی افراد اذعان نمود.
سخنران جلسه واژه نصیحت را به خیر خواهی در خفا و علنی تعبیر نمود و با تاکید بر خیر خواهی و دلسوز بودن برای انجام این فریضه مهم و حل مسائل با جا انداختن قانون در مرحله اول، اظهار داشت: جامعه سازی زمانبر است و ما باید بدون داشتن عجله و با قطره چکانی و با حوصله عمل نماییم.
وی در آخر با اشاره به وجود شکل و روح و جان در بحث نظارت و محتوا تصریح کرد:ما در هر جا و ادره ای که باشیم و برای انتقال افکار و احساسات همت کرده و وقت صرف کنیم، خداوند به ما برکت خواهد داد.
در ادامه جلسه نیز "سرهنگ مهدوی" نظارت مکتبی و تایید صلاحیت مکتبی را دو وظیفه اساسی شعب نظارت و تایید صلاحیت برشمرد و با اشاره به وجود سه حوزه فرماندهی،حفاظت و نمایندگی در مجموعه سپاه ،فرمانده را محور این مجموعه برشمرد.
وی حوزه نمایندگی و حفاظت را از لحاظ ساختاری تابع فرماندهی و این دو حوزه را هموار کننده مسیر برای اجرای ماموریت های فرماندهی و راهگشای آن بیان کرد.
مسئول نظارت و تایید صلاحیت سازمان بسیج با تشریح وظایف شبکه های ناظرین آشکار و مخفی و نقش آنها در نیازسنجی و بررسی آسیب های نواحی استانها ،شبکه ناظرین را نقطه اقتدار و قوت نمایندگی اذعان نمود.
ایشان با تاکید بر اینکه ولایت فقیه استمرار ولایت رسول الله(ص) است، هدف دشمن را مختوم النسل کردن شیعه و عدم وجود حتی یک موحد یهودی یا مسیحی در دنیا عنوان نمود و اظهار داشت:دشمن هیچ وقت سلاح امروز خود را نشان نمی دهد و تا سلاح پیشرفته تری را پیدا نکند سلاح قبلی خود را نشان نمی دهد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمن ژنتیک را عامل خداشناسی می داند افزود:دشمن در پروتکلهای خود به دنبال گرفتن خداشناسی از انسانهاست .
وی در آخر به سوالات مطرح شده حضار پاسخ داد.

ارسال نظرات