خبرهای داغ:
رییس مرکز فوریتهای پزشکی سلماس نجات زن باردار از روستای مرزی کوزه رش این شهرستان توسط تیم های امدادی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۷۷۹۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عمار فرید گفت: حوالی ساعت ۱۰ روز شنبه در پی اعلام وجود یک مورد زایمان در روستای مرزی کوزه رش سلماس و عدم وجود امکانات لازم برای انتقال وی به مرکز درمانی، نیروهای فوریت های پزشکی به همراه آمبولانس و تیم درمانی راهی این روستای مرزی شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به صعب العبور بودن جاده منتهی به این روستا بعلت بارش های اخیر، پس از انجام هماهنگی های لازم تیم های امدادی هلال احمر نیز با آمبولانس کمک دار عازم این روستا شدند.

رییس مرکز فوریتهای پزشکی سلماس تصریح کرد: پس از رسیدن نیروهای امدادی به روستا، مشخص شد یک خانم ۲۲ ساله در اولین بارداری خود دچار زایمان زودرس شده بود که پس از انجام اقدامات لازم و به دنیا آمدن نوزاد توسط تیم درمانی، این خانم به همراه فرزند تازه متولد شده خود توسط نیروهای هلال احمر به بیمارستان خاتم الانبیای سلماس انتقال داده شد.

فرید با اشاره به فصل زمستان و احتمال مسدود شدن راه های روستایی خصوصا در مناطق مرزی، خاطرنشان کرد: از اهالی منطق مرزی و روستاییان ساکن مرز تقاضا داریم در صورت داشتن مریض بدحال یا خانم باردار،‌ در اسرع وقت در خانه های اطرافیان و اقوام خود که در شهر یا نزدیک به مراکز درمانی است، به صورت موقت ساکن شوند تا در صورت بروز ناراحتی احتمالی، مشکلی برای انتقال این عزیزان به بیمارستان وجود نداشته باشد.

 

ارسال نظرات