خبرهای داغ:

ارائه آموزش های فنی و حرفه ای برای بیش از هزار نفر در سلماس

رییس مرکز فنی و حرفه ای سلماس گفت: در طول سال96، هزار و ١٧٨ کارآموز در بخش های مختلف فنی و حرفه ای تحت آموزش قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۹۷۷۷۹۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رییس مرکز فنی و حرفه ای سلماس در جریان بازدید فرماندار سلماس از مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر یک مرکز ثابت فنی و حرفه ای و ٣٣ مرکز سیار شهری و روستایی تحت سرپرستی این مرکز ثابت در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند.

اکبر حاضری افزود: در طول سال ۹۶ بیش از ٢١١ هزار نفر ساعت آموزش به یکهزار و ١٧٨ کارآموز در چهار بخش صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر این مرکز ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال۹۶ هم ۳۰۰ نفر در مراکز فنی و حرفه ای ثابت و سیار آموزش های خود در بخش های مختلف را پشت سر خواهند گذاشت،‌ تصریح کرد: بیشتر متقاضان فراگیری آموزش های بخش خدمات مربوط به بانوان است

حاضری با اشاره به ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای درزندان سلماس خاطرنشان کرد: در این راستا ١٠٢ نفر در قالب ٢٥ هزار نفر ساعت در زندان آموزش های فنی و حرفه ای در بخش های مختلف را سپری کرده اند.

رییس مرکز فنی و حرفه ای سلماس اذعان کرد: ارائه این آموزشها در زندان ضمن پر کردن اوقات فراغت زندانیان، مهارتی را به آنان می آموزد تا بعد از رهایی وارد بازار کار شوند و با ایجاد کارگاه تاسیسات ساختمانی، برق، جوشکاری، قالی بافی برای خود زمینه اشتغال خود و حتی دیگران را فراهم آورند.

حاضری با اشاره به افتتاح کارگاه آزمون آنلاین مرکز آموزش فنی و حرفه ای سلماس، بیان کرد: کارآموزانی که دوره های آموزشی را پشت سر گذاشته اند، می توانند با حضور در این آزمون ها مدرک خود را اخذ کنند.

وی با اشاره به مزایای راه اندازی این امکان جدید در سلماس افرود: با راه اندازی این کارگاه زمان آزمون از ۲ ماه به یک هفته کاهش یافته و هزینه های مربوط به برگزاری آزمون از جمله مراقبان و هزینه های برگزاری آزمون حضوری دیگر وجود نخواهد داشت.

 

ارسال نظرات