مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

اشتغالزایی 4000 نفر از معتادان بهبود یافته/ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 4 هزار فرصت شغلی برای معتادان بهبودیافته در سال جاری ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۹۷۷۷۶۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد بیرجندی مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در اراک گفت: در حوزه مشارکت مردمی تلاش بر این است که فضای رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی با هم‌افزایی پیش رود و بر همین اساس کمیته های تخصصی شکل گرفته است.

وی افزود: مهمترین کمیته ستاد مبارزه با مواد مخدر که بسیار پیش‌رونده است، کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد است که توسط بالاترین مقام سیاسی در سطح ملی و استانی اداره می‌شود.

 مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در سال 96-95 بیش از 280 جلسه کمیته تخصصی مشارکت در کشور برگزار شده است و برنامه‌های بسیاری از دل این جلسه و کمیته استخراج، تبدیل به طرح، مصوب و تامین منابع مالی شد و روندی تسهیلگرانه در این بخش در پیش گرفته شده است.

بیرجندی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 800 طرح سازمان‌های غیردولتی تصویب و تامین اعتبار و پرداخت شده است، گفت: به واسطه این بلوغ در سال 95-94 با ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای اولین بار آموزش توانمندسازی از سوی این سازمان‌ها در کشور گفتمان سازی و اجرا شد.

وی افزود: نتیجه این توانمندسازی برگزاری بیش از 160 هزار نفر ساعت آموزش در حوزه اجتماعی از سوی سازمان‌های مردم نهاد بوده و هدف اصلی از برنامه‌ریزی منطقه‌ای استفاده از فرصت‌ها و قابلیت‌های مناطق در این بخش است.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در برنامه‌های منطقه‌ای توسعه ظرفیت‌ها با استفاده از ظرفیت خود مناطق مورد نظر است و در این راستا پنل‌های تخصصی در همایش کنونی با محورهای مطالعه شده ترتیب داده شده است، همچنین در بحث صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در کشور منابع اعتباری پیش‌بینی شده است.

 

بیرجندی با اشاره به فرصت‌های شغلی فراهم شده برای بهبودیافتگان گفت: ایجاد چهار هزار فرصت شغلی برای آسیب دیدگان و بهبود یافتگان و توجه به پروسه بازتوانی و اشتغال با نگاه دولتی و غیردولتی بخشی از اقدامات در راستای مقابله با این آسیب اجتماعی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار