نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تنفر اجتماعی از مواد مخدر باید به یک فرهنگ در جامعه بدل شود و در کنار آن جامعه پذیرای بهبودیافتگان باشد.
کد خبر: ۸۹۷۷۷۶۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی‌ دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با حضور سمن‌های استان‌های همدان، لرستان، خوزستان، ایلام و كرمانشاه گفت: امروز کشور دچار آسیب‌ها و چالش‌هایی همچون اعتیاد، کم‌آبی، مشکلات محیط زیستی، اشتغال و غیره است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص پنج آسیب اجتماعی موجود در جامعه گفت: بخشی از آسیب‌ها ریشه داخلی و بخشی ریشه خارجی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: معضل مواد مخدر ضایعات و تبعات بسیار خطرناکی برای کشور به همراه داشته و در 40 سال اخیر هزینه‌های سنگینی را به کشور تحمیل کرده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه جرایم 40 درصد زندانیان به صورت مستقیم و 50 درصد به صورت غیرمستقیم در ارتباط با مواد مخدر است، گفت: زندان‌ها باید کانون بازپروری و دانشگاه باشند، اما در برخی از زندان‌ها آسیب‌های بیشتری بروز کرده است و حتی این آسیب ها به سمت شبکه‌های بیرونی هدایت می‌شوند.

وی کار در حوزه مبارزه با مواد مخدر را مقدس دانست و گفت: کار در این بخش باید جدی دنبال شود،  باید پیشگیری و جلوگیری از تنزل سن اعتیاد به جدیت دنبال شود و در این راستا مدارس، معلمان، مشاوران، خانواده‌ها و حتی دانشگاه‌ها و دانشگاهیان، محیط های کارگری و اقشار مختلف وظایف سنگینی به دوش دارند که باید با همکاری رسانه‌ها مانع آلودگی جوانان شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه از ماده 80 به بعد مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی با تشریح وظایف دولت و دیگر دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و دولت موظف به تدوین طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌ها با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و ... شده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به کاهش سالانه 5 درصد آسیب‌های اجتماعی در جامعه براساس برنامه ششم توسعه گفت: برای اجرای سیاست‌ها برنامه‌های دقیقی باید تدوین شود، برگزاری چنین همایش‌هایی گردش اطلاعات درست را منجر می‌شود و می‌توان از این اطلاعات در حوزه برنامه‌های کلان و تدوین برنامه‌های استانی متناسب با شرایط استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: تنفر اجتماعی از مواد مخدر باید به یک فرهنگ در جامعه بدل شود و در کنار آن جامعه پذیرای بهبودیافتگان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات