خبرهای داغ:
پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بمناسبت روز پرستار:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بمناسبت روز پرستار در پیامی تاکید کرد: پرستاری هنری است آمیخته با مراقبت جسم و جان، حرفه‌ای بی نظیر که فقط نگاهبانی از مرز علائم حیاتی بیمار نیست؛ بلکه دمیدن روح زندگی است
کد خبر: ۸۹۷۷۷۶۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود طی پیامی ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را تبریک گفت.
متن پیام به شرح ذیل می‌باشد:
به نام خداوند زیبا و دوستدار زیبایی
سالروز ولادت بزرگ پرستار کربلا که همچون معنای اسم شریفش، زینتی برای پدر و شریکی در نهضت انسان ساز و رهایی بخش سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود را تبریک وتهنیت می‌گویم. بانویی که نام ویاد او یادآور پیام آوری است که:
سرّ نی در نینوا می‌مانداگرزینب نبود
کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود
نامگذاری سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) بانوی ایثار واستقامت که" جز زیبایی در عرصه گلگون کربلا ندید" به نام" روز پرستار" در تقویم سلامت ایران اسلامی بیانگر جایگاه ارزشمند این حرفه مقدس ومقام پرستاران گرانقدر می‌باشد.
پرستاری هنری است آمیخته با مراقبت جسم و جان، حرفه‌ای بی نظیر که فقط نگاهبانی از مرز علائم حیاتی بیمار نیست؛ بلکه دمیدن روح زندگی است در تن رنجور و جاری کردن زلال امیدواری در بدن خسته بیمار. پرستاری درمان زخم‌های عیان است و مرهم نهادن بر زخم‌های پنهان بیماران.
بدون تردیدی مناسبتی شایسته‌تر از میلاد اسوه صبر وحمایت حضرت زینب کبری (س) بعنوان روز پرستار و قدردانی از تلاش و کوشش وتکریم شما عزیزان نمی‌توان یافت.
اینجانب با تبریک روز پرستار وارج نهادن به خدمات جامعه پرستاری اعم از استادان، مربیان، پرستاران ودانشجویان رشته پرستاری از خداوند سبحان دوام توفیقات یکایک شما عزیزان را آرزو می‌نمایم.
امیداست در تمام شؤن کارو زندگی خاصه درتحقق اهداف" پرستاری جامعه نگر، سلامت همگانی و رضایت مردم" موفق و مؤید باشید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها