رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش شاخص پرستاران استان در دوسال اخیر گفت: با این وجود هنوز به دوهزار پرستار متخصص و غیرحفه ای دیگر نیاز است.
کد خبر: ۸۹۷۷۷۲۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صفری افزود: شاخص نیروی انسانی در بخش پرستاری به ازای هر تخت بیمارستانی در آذربایجان شرقی از 0.7 به 1.1 رسیده است.
وی با بیان اینکه این شاخص در 2 سال گذشته بر اثر استخدام 500 پرستار در آذربایجان شرقی حاصل شده است، گفت : با وجود به کار گیری این تعداد نیرو برای ارائه خدمات بهتر پرستاری، هنوز به یکهزار نیروی پرستار متخصص و همین تعداد پرستار غیرحرفه ای دیگر در استان نیاز است.
صفری با اشاره به فعالیت 9 هزار پرستار در آذربایجان شرقی افزود : از این تعداد 7 هزار پرستار در 51 واحد درمانی مشغولند و بیش از 6 هزار پرستار هم عضو سازمان نظام پرستاری استان هستند.
وی سختی کار، معوقات اضافه کاری های اجباری، کارانه ها و اجرایی نشدن قانون بازنشستگی پیش از موعد پرستاران با 20 سال سابقه و 30 سال محاسبه خدمت را از دغدغه های اصلی پرستاران برشمرد.
رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان شرقی، سنجش صلاحیت حرفه ای پرستاران را از طرح های اصلی وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری بیان کرد و گفت: قبل از سال 95 صلاحیت حرفه ای پرستاران سنجش نمی شد ولی هم اکنون صفر تا صد اعطای این صلاحیت به سازمان نظام پرستاری واگذار شده و 500 نفر در استان پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت کرده اند.
صفری اضافه کرد: برای ادامه مراقبت های پرستاری در منزل پس از ترخیص از بیمارستان 20 مرکز مشاوره پرستاری ایجاد شده است.
به گفته وی برخی مراکز با سوء استفاده از بی اطلاعی مردم از وجود این مراکز اقدام به اعزام نیروهای خدماتی و بدون صلاحیت برای رسیدگی به بیماران می کنند.
وی ساماندهی تیم های پرستاری در بحران را از دیگر برنامه های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دانست و گفت: هم اکنون نیروهای منتخب در این زمینه در حال آموزش هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها