امام جمعه شاندیز با بیان اینکه ایران اسلامی قابلیت تعمیم الگو‌های اسلامی را در سطح جهان دارد، گفت: نباید از داشته‌های خودمان غافل شویم اگر چه کشور از نظر اقتصادی با فشار‌های مختلف دنیا روبرو بوده و در موقعیت سختی مواجه است.
کد خبر: ۸۹۷۷۷۲۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام بهمنی در همایش توجیهی و آموزشی شورا‌های اسلامی شهرستان طرقبه شاندیز، ضمن اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی و تلاش در این رابطه اظهار کرد: اگر تمدن مهمی بوحود بیاید و تلاش‌های اقتصادی حساب شده نباشد و مبنا نداشته باشد نتیجه نخواهد داشت.

وی افزود: چندین سال رهبر معظم انقلاب در این رابطه سیاست گذاری و تأکید دارند که باید اقتصاد از درون مقاوم باشد.

امام جمعه شاندیز با بیان اینکه تلاش موفق این است که به خودمان متکی باشیم گفت: ایران در منطقه دارای نقش مهمی است و جمهوری اسلامی دارای فرهنگ غنی و تاریخی پر افتخار است و لذا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت کشور‌های اسلامی را نباید فراموش کنیم.

وی افزود: کشور ایران ثابت کرد دانش عامل پیشرفت و تعالی تمدن اسلامی ما است و امروز دنیای غرب در برابر این رشد خشمگین شده است و شاهد هستیم به عنوان نمونه در علوم هسته‌ای کشور‌های مختلف از طرق گوناگون درصدد کنترل آن برآمدند.

حجت الاسلام بهمنی با بیان اینکه ایران اسلامی قابلیت تعمیم الگو‌های اسلامی را در سطح جهان دارد تصریح کرد: نباید از داشته‌های خودمان غافل شویم اگر چه کشور از نظر اقتصادی با فشار‌های مختلف دنیا روبرو بوده و در موقعیت سختی مواجه است.

وی افزود: سومین پایه یک تمدن تحمل سختی‌ها و بردباری در برابر مشکلات است.

امام جمعه شاندیز گفت: مجلس شورای اسلامی و شورا‌ها که برآمده از نظر مردم هستند یکی از لوازم این تمدن محسوب می‌شوند که برای خدمت به مردم فعالیت دارند.

وی افزود: اگر بخواهیم تمدن اسلامی بهتر از گذشته قوت بگیرد و ایران اسلامی بیشتر از گذشته برای جهان الگو و مطرح باشد الزاماتی دارد که یکی از آن‌ها رعایت قانون است و نباید قانون ضعیف و نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام بهمنی توقع رعایت قانون را بیش از همه از جانب مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: شورا‌ها امین و امات دار مردم هستند و باید در رعایت قانون پیشرو باشند.

وی افزود: رعایت قوانین الهی و جامعه انسان ساز است و اگر می‌خواهیم کشور به جایگاه الگو بودن برسد یکی از الزامات آن رعایت قانون است و لذا همه مسئولان باید در حفظ جایگاه تمدن و نظام اسلامی و برای موفقیت کشور به وظایف خودشان عمل کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها