ئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:
نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور اعضای ستاد در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۷۱۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که ظهر امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، در جمع اعضای این ستاد بیان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در کشور اولین جلسه ستاد که همه ساله در نیمه دوم دیماه برگزار می‌شد در سال جاری به تأخیر افتاد.

وی ادامه داد: این ستاد به منظور معرفی دستاورد‌های معنوی و قرآنی پس از انقلاب و شناساندن هر چه بیشتر قرآن به قشر جوان جامعه و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت فعالان و چهره‌های ممتاز قرآنی کشور در امر برنامه ریزی و برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آئین‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجرتشکیل شده است.

رمضانی اظهار کرد: در ایام دهه فجر ۲۴ محفل انس با قرآن کریم در ۲۴ شهرستان پیش بینی شده و یک محفل شاخص استانی که در مشهد برگزار خواهد شد ضمن اینکه طی مکاتبات صورت گرفته پخش زنده این محفل باشکوه از شبکه استانی و همچنین پخش در شبکه قرآن در روز بعد از برگزاری محفل تدارک دیده شده است.

وی گفت: در خصوص مکان برگزاری پیشنهاد شده با توجه به اینکه مناطق برخوردار مشهد کمتر محافل قرآنی برگزار شده این محفل در یکی از این مناطق برپا شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در چهار شهنرستان تربت جام، خواف، تایباد و مشهد پیش بینی شده که از طرح‌های پیشنهادی سایر نهاد‌ها در این خصوص استقبال می‌شود.

رمضانی از توزیع هزار جلد قرآن کریم در مناطق محروم و مرزی استان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: مراسم تجلیل از ۲۰ چهره قرآنی اهل سنت و شیعه از شهرستان‌های تربت جام، خواف، تایباد، سرخس و درگز نیز در این ایام انجام خواهد شد.

وی گفت: همچنین در مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ایستگاه قرآن بخوان و جایزه بگیر برای کودک و نوجوان پیش بینی شده ضمن اینکه در این طرح از پیشنهادات آموزش و پرورش و کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان استقبال می‌شود.

در ادامه نشست نامجو نماینده اداره آموزش و پرورش استان اظهار کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم همراه با جنگ قرآنی در مدارس تدارک دیده شده ضمن اینکه مجریان این طرح از دانش آموزان حائز رتبه در مسابقات قرآن مرحله آموزشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه تقاضا داریم توزیع هزار جلد قرآن با محوریت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و در مناطق مرزی و محروم که مخاطب شناسایی شده انجام شود افزود: برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در ۱۳ دارالقرآن محوری که در مناطق حاشیه شهر و مناطق برخوردار سطح مشهد وجود دارد در دهه فجر پیش بینی شده است.

نامجو اظهار کرد: همچنین محافل انس با قرآن کریم در حواشی شهر مشهد با محوریت دارالقرآن‌ها تدارک دیده شده است.

مجتهدی، نماینده شهرداری مشهد در این نشست افزود: در خصوص بحث تبلیغات محیطی شهرداری آمادگی دارد تا برنامه‌های شاخص قرآنی را از طریق نصب بنر در میادین، چهاررا‌ها و بلوار‌ها به منظور اطلاع رسانی انجام دهد.

توحید مقدس، نماینده جامعه قاریان مشهد ابا اشاره به برگزاری مسابقات ویژه قاریان و خانواده قاریان دردهه فجر ابراز کرد: در بحث مسابقات قرآن سایر نهاد‌ها این آمادگی از سوی جامعه قاریان وجود دارد ضمن اینکه استودیو ضبظ تلاوت نیز برای تلاوت قاریان آماده است.

در بخش دیگری از این نشست نماینده کانون‌های مساجد استان تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۸۰۰ کانون در استان فعال است تعداد ۱۱۷ مرکز نور داریم که فعالیت قرآنی در طول سال دارند و در ایام دهه فجر این برنامه‌ها نیز پرشورتر دنبال خواهد شد.

محمد رضا میری، کارشناس اداره ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برپایی ۱۷ محفل انس با قرآن کریم در ۱۷ شهرستان استان در ایام الله دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن در ۱۱ شهرستان، تجلیل از فعالان قرآنی در چهار شهرستان، برگزاری جشن انقلاب در پنج شهرستان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه نقاشی کودک و نوجوان با موضوع انقلاب با هدف تصیح طرح برتر برای استفاده در جلد دفاتر که امروزه کارتون‌های خارجی جای آن را گرفته است که این نیز موجب ایجاد انگیزه در کودک و نوجوان خواهد شد.

زارعان نماینده دارالقرآن آستان قدس رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه شب ۲۱ بهمن برنامه با پخش زنده تدارک دیده شده لذا پیشنهاد می‌شود محفل باشکوه و شاخص استانی انس با قرآن کریم در حرم مطهر و در شب ۲۱ بهمن برگزار شود.

در ادامه محمد علی حمیدی، کارشناس فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر و برای اولین بار جشنواره قرآنی و فرهنگی عشایر از ۱۶ تا ۱۹ بهمن ماه شامل سه بخش، حفظ کل ویژه آقایان و بانوان، قرائت ویژه آقایان و درک مفاهیم جلد ۳ از کتاب تفسیر نمونه مکارم در مشهد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مسابقات فرهنگی مصطفی خمینی، نامه‌ای به امام، نامه‌ای به شهداء و نامه‌ای به رهبرم ویژه کودکان و همچنین مسابقات ورزشی در این ایام پیش بینی شده است
ارسال نظرات
پر بیننده ها