در دهه فجر صورت می‌گیرد؛

تجلیل از ۶۰۰ مدرس قرآن نواحی بسیج استان خراسان رضوی

معاون تربیت و آموزش سپاه امام رضا(ع) از تجلیل از ۶۰۰ مدرس قرآن نواحی بسیج استان خراسان رضوی در ایام دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۷۷۱۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام حمید حمیدی فر ظهر امروز در  نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که اول بهمن ماه در محل این اداره برگزار شد در جمع اعضای این ستاد بیان داشت: از بین شش هزار پایگاه بسیج محلات استان ۶۵ پایگاه با رویکرد قرآنی فعال هستند و در دهه فجر فعالیت قرآنی این تعداد پایگاه پرشورتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: متاسفانه در بحث قرآنی جزیره‌ای عمل شده لذا افق مشخصی در بحث قرآنی وجود ندارد و از این اقدامات پراکنده نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

حمیدی فر با بیان اینکه جلسات ارتقائی با حضور مسئولان و فعالان قرآنی باید در طول سال مستمر و به میزبانی نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف صورت گیرد، ادامه داد: شاید مسئولان بالا دستی به تصمیم واحدی نرسیده اند، اما ما باید در استان تدابیر لازم را تدوین و اجرا کرده و به بومی سازی فعالیت‌های قرآنی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن مهجور مانده و بیشتر به پوسته قرآن یعنی حفظ و قرائت پرداخته می‌شود، تصریح کرد: حفظ و قرائت مقدمه است لذا جامعه باید به سمت تفسیر و بطن قرآن هدایت شود تا مشکلات رفتاری و اخلاقی حل شود.

حمیدی فرد اضافه کرد: تا وقتی برنامه‌های قرآنی تزئینی و پوسته‌ای باشد شاهد آسیب درجامعه هستیم در حالیکه شاهد استقبال کودکان ئذ مدارس ابتدایی از مفاهیم قرآن بوده ایم و به تجربه این اقبال به اثبات رسیده است.

معاون تربیت و آموزش سپاه امام رضا (ع) کرد: برای اینکه مسئولان بهتر بتوانند از برنامه‌های قرآنی نهاد و سازمان‌هایی که در ستاد هستند مطلع باشند بهتر است یک کانال اطلاع رسانی به منظور هم افزایی و همگرایی تشکیل شود.

وی گفت: امید است تا هر یک از نهاد‌ها و سازمان‌هایی که در عرصه قرآن فعال هستند یک دستگاه پشتیبانی، یک دستگاه اجرا، یک نهاد بستر سازی و هر یک فراخور امکانات موجود بخشی از کار را عهده دار شوند.

حمیدی فرد در خصوص برنامه‌های دهه فجر سپاه استان گفت: طرح تدبر ویزه سرگروه‎ها و مربیان صالحین اجرا خواهد شد ضمن اینکه تجلیل از ۶۰۰ مدرس قرآنی نواحی بسیج استان در این ایام صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها