به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر:
حجت الاسلام خامسی نمایندگی ولی فقیه در ذبح شرعی در جلسه ای با روحانیون بسیجی در مورد کیفیت و نظارت بر ذبح شرعی سخن گفت.
کد خبر: ۸۹۷۷۶۴۶
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،حجت الاسلام دشتی نمایندگی سابق، ولی فقیه در جهادکشاورزی در جمع طلاب و روحانیون بسیجی بیان داشت:سابقا ذبح شرعی رعایت نمی‌شد و ما مشکلاتی در این زمینه داشتیم و با پیگیری‌ها و بازدید‌های فراوان از کشتارگا‌ها مشکلات آن‌ها بهشون گوشزد شد و تاکید شد در صورت درست نکردن نواقص و اشکالات واحد آن‌ها پلمپ خواهد شد که خداروشکر مسئولین کشتارگاه‌ها همکاری لازم را داشتند و مشکلات را حل کردند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خامسی در اوایل صحبت هایشان آماری در مورد تعدادکشتارگا های استان ارائه کرد. 
وی پیشنهاد داد که یک روز روحانیون بسیجی را به یکی از کشتارگاه ی صنعتی ببرند و از نزدیک شاهد کیفیت ذبح شرعی باشند.
خامسی:گفت از اواخر سال 87قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد به این عنوان(نظارت بر صید و ذبح)قبل از تصویب این قانون نظارتی بر ذبح نبود خداروشکر بعد از تصویب این قانون نظارت ها انجام شد.
همچنین افزود که یکی از برکات این انقلاب اسلامی همین نظارت و حضور ناظر شرعی بر ذبح بوده است.
حجت الاسلام خامسی گفت: امروزه هیچ گونه شبه های در مورد ذبح شرعی وجود ندارد و با خیال راحت می توان از حلال بودن گوشت اطمینان خاطر داشت.
وی همچنین به کشور برزیل اشاره کرد و گفت: این کشور دارای منابع طبیعی فراوانی است که بدون هیچ زحمتی بدون هزینه های هنگفت پرورش دام دارند که همین توسعه دامی انها باعث شده است که دارای کشتارگاه های مجهزی هستند و ذبح شرعی هم در آنجا انجام می شود و نظارت دارد البته که ذبح خودشان با ما فرق دارد و هر ذبحی رو که ما تایید نکنیم برای خودشان بر می دارند.
در ادامه وی به آبزیان اشاره داشت و گفت: گربه ماهی و مار ماهی حرام هستند ولی متاسفانه در بازار چندین بار مشاهده شده که توسط دست فروشان فروخته می شود و جمع آوری شده است و توصیه داشت که مردم از دستفروشان ماهی نخرند چرا که گربه ماهی را با گوشت های دیگر ماهیان مخلوط کرده و می فروشند .
وی گفت که سر و ته گربه ماهی را می زنند مثل ماهی شیر شده و بجای ماهی شیر می فروشند.
ارسال نظرات