خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیشرفت علم کشاورزی و صنایع غذایی به طور قطع کشاورزان برای تحقق اقتصادمقاومتی بایستی به سمت برنامه های علمی بخش کشاورزی پیش بروند.
کد خبر: ۸۹۷۷۶۲۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، زین العابدین جویبان، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان پیش از ظهر امروز در همایش کشاورزی و اقتصادمقاومتی  اظهار کرد: بسیج مهندسین کشاورزی سازمانی است که دو وظیفه ترسیم الگوی اسلامی و ایرانی و  همچنین کمک به کارآمدی نظام و متولیان بخش کشاورزی و منابع طبیعی را عهده دار است.سازمان بسیج مهندسین با همکاری جهادکشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی نسبت به روان سازی حرکت ها اقدام می کند.

 

وی با بیان این‌که سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در سال ۹۳ تاسیس شده است، افزود: جامعه هدف مهندسین کشاورزی هستند. در حال حاضر بیش از ۱۲۰شبکه علمی سازی کشاورزی در خراسان‌جنوبی در سطح پایگاه های مقاومت بسیج روستایی در حال فعالیت هستند.

 

مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی از بسیج به عنوان پشتوانه عظیمی برای نظام اسلامی  در همه عرصه ها یاد کرد و گفت: عملیاتی کردن موضوعات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جامعه از امور مهم و تاثیرگذاری است که خوشبختانه بسیج گام های بسیار خوب و اساسی در این زمینه برداشته است.

 

جویبان، همچنین از بسیج به عنوان بازوی علمی جهادکشاورزی یاد کرد و ابراز کرد: طرح "همگام با کشاورز" یکی از طرح های موفقی است که در خراسان جنوبی شروع شده و در حال حاضر نیز شبکه علمی سازی کشاورزی در سطح استان وجود دارد.

 

وی از وجود ۵ کانون بسیج مهندسین در شهرستان های بیرجند، نهبندان، طبس، فردوس و قاین خبر داد و گفت: برنامه های کاربردی نیز به مسوولان کانون ها ارائه می شود.

 

مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی ضمن اشاره به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی در جامعه، یادآور شد: بر کسی پوشیده نیست که  بخش کشاورزی مصداق کامل اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل است و از بخش کشاورزی می توانیم به عنوان شغل مولد یاد کنیم.

 

جویبان، هزینه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را نسبت به سایر بخش ها، بسیار پایین تر دانست و افزود: کشاورزی و دامپروری جزو صنایع پاک محسوب می شود.

 

وی با بیان این مهم که استان خراسان جنوبی دارای نیروی انسانی با استعداد و انرژی خورشیدی است، مطرح کرد: آنچه مسلم است آن است که قابلیت ها و ظرفیت های بی نظیری در استان وجود دارد و با فعال سازی ظرفیت های مذکور، می توانیم  شاهد حداقل تولید باشیم.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در خصوص مهمترین برنامه های سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان، تبیین کرد: برگزاری کارگاه آموزشی فن آوری در کشاورزی،ارتباط با نخلگان سطح استان،توسعه  فن آوری درکشاورزی دانش بنیان، اجرای مزارع الگویی، برگزاری اردوهای جهادی، برگزاری کارگروه های تخصصی بخش کشاورزی و تقدیر از مدرسان موفق طرح همگام از جمله برنامه های مذکور است.

 

جویبان ادامه داد: طرح "همگام با کشاورز "در تمام سطح خراسان جنوبی به صورت فعال راه های علمی را به کشاورزان ارائه می کند.

 

وی با تاکید بر این که رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری مسیر صحیح اقتصاد پویا را روشن می کند،گفت:در حقیقت اقتصاد پویا در بخش کشاورزی به معنای استفاده درست از ظرفیت ها و پتانسیل های خاموش است.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به پیشرفت علم کشاورزی و صنایع غذایی به طور قطع کشاورزان برای تحقق اقتصادمقاومتی بایستی به سمت برنامه های علمی بخش کشاورزی پیش بروند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها