نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:
تلفات بیماری آنفولانزای پرندگان در کشور تا چند روز گذشته به 16 میلیون قطعه مرغ رسیده است.
کد خبر: ۸۹۷۷۵۵۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با مطالعه روند این بیماری متوجه می‌شوید که امسال صنعت تولید و پرورش مرغ کشور بیشترین تلفات را نسبت به سال‌های گذشته بر اثر این بیماری داشته است.

علی وقف‌ چی با بیان اینکه متاسفانه جبران این تلفات در بخش مرغ تخم‌گذار مانند مرغ گوشتی در یک تا دو ماه جبران نمی‌شود، افزود: مدت زمان جبران این تلفات در تولید و پرورش مرغ تخم‌گذار وابستگی کشور را به‌عنوان یک کشور دارای ظرفیت تولید بسیار بالا را افزایش می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه شیوع این بیماری بسیاری از تولیدکنندگان را با مشکل مواجه می‌کند،اظهار داشت: مقصرین اصلی را باید افرادی دانست که با کوتاهی موجبات افزایش تلفات 6برابری این بیماری را فراهم کرده‌اند دانست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه افراد مقصرین شیوع این بیماری‌ باید محاکمه شوند، تصریح کرد: باید افرادی را که در افزایش تلفات این بیماری و وابستگی کشور نقش داشته‌اند شناسایی شوند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: تلفات بیماری آنفولانزای پرندگان در کشور تا چند روز گذشته به 16 میلیون قطعه مرغ رسیده است.

 

ارسال نظرات