مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار از منابع مختلف در مرحله عملیاتی شدن است که فرصت بسیار خوبی برای واحدهای تولیدی و بهره برداران بخش کشاورزی استان بویژه در مناطق روستایی فراهم می کند.
کد خبر: ۸۹۷۷۵۲۶
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در قالب سامانه «بهین یاب» از جمله طرح های در دستور کار در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود که اجرای آن از سال گذشته در سراسر کشور آغاز شد.

حجت‌الله قصابی افزود: سال گذشته در مجموع به 178 واحد تولیدی کشاورزی در استان زنجان مبلغ 658 میلیارد و 994 میلیون ریال در قالب طرح رونق تولید تسهیلات پرداخت شده است.  

وی با اشاره به اینکه امسال ثبت نام واحدهای تولیدی در سامانه «بهین یاب» از 6 مرداد ماه آغاز شده است، افزود: در سال جاری 241 واحد تولیدی کشاورزی از مناطق مختلف استان در این سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 155 واحد به تایید و تصویب کارگروه استانی رسیده و واجد شرایط پرداخت تسهیلات شناخته شده اند.

قصابی تصریح کرد: امسال تاکنون به 65 واحد تولیدی کشاورزی در استان مبلغ 255 میلیارد و 275 میلیون ریال در قالب طرح رونق تولید تسهیلات پرداخت شده و اعطای تسهیلات برای مابقی واحدها نیز در دست اقدام است.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: تمامی پرونده های کشاورزی ثبت شده در سامانه «بهین یاب» پس از بررسی های کارشناسی در واحد های تخصصی، در کارگروه استانی متشکل از نمایندگان دستگاه های ذیربط و بانک‌ها به تصویب رسیده و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه طرح های نیمه تمام و طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در اولویت پرداخت تسهیلات خواهند بود، خاطرنشان کرد: تسهیلات طرح رونق تولید با سود و کارمزد 18 درصد پرداخت می‌شود.

قصابی امکان پرداخت تسهیلات به طرح های دارای چک برگشتی و بدهی های غیر جاری را به عنوان مزیت تسهیلات طرح رونق تولید برشمرد و تصریح کرد: در این راستا چک برگشتی متقاضی باید از 25 درصد تسهیلات پرداختی و بدهی های غیر جاری نیز از مجموع تسهیلات پرداختی کم تر باشد.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ثبت نام بنگاه های تولیدی بخش‌های صنعت و کشاورزی در سامانه بهین یاب متوقف شده است، اضافه کرد: هم اکنون اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار از منابع مختلف در مرحله عملیاتی شدن است که فرصت بسیار خوبی برای واحدهای تولیدی و بهره برداران بخش کشاورزی استان بویژه در مناطق روستایی فراهم می کند.

ارسال نظرات