خبرهای داغ:
جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

کم کاری های در بخش کشاورزی مشهود است

جانشین سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی از نیروی متخصص در بخش کشاورزی استفاده بهینه نشده است، گفت: باید ارتباط خوبی بین سازمان جهاد کشاورزی و همچنین منابع طبیعی در راستای حمایت از بخش کشاورزی انجام شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۵۱۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صفرعلی اسماعیلی، جانشین سپاه انصارالرضا(ع) استان پیش از ظهر امروز در همایش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در بیرجند، با بیان این‌که در بخش کشاورزی بایستی به موضوعات مختلفی توجه شود، تصریح کرد: استفاده از تجربیات ارزشمند کشاورزان یکی از این موضوعات مهم است که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

وی با بیان اینکه آمار فارغ التحصیلان بخش کشاورزی را بسیار بالا است خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش کشاورزی کم کاری های زیادی در این استان صورت گرفته که باید در این بخش بیشتر تلاش شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی از نیروی متخصص در بخش کشاورزی استفاده بهینه نشده است، عنوان کرد: باید ارتباط خوبی بین سازمان جهاد کشاورزی و همچنین منابع طبیعی در راستای حمایت از بخش کشاورزی انجام شود.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان این که غالب کشاورزان ما در استان در بخش های مختلف کاری بدون راهنما هستند، یادآور شد: وجود بیش از ۴۰۰مهندس بسیجی در بخش کشاورزی استان یکی از بزرگترین افتخارات ما است.

اسماعیلی ادامه داد:مهندسین بسیجی فعال در بخش کشاورزی استان در واقع در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده و کسانی که در خدمت نظام هستند، قطعا در خدمت جامعه و ملت هم هستند و این عزیزان باید به بهترین نحو در کنار کشاورزان به عنوان راهنما قرار بگیرند.

وی ضمن اشاره به این که در بخش کشاورزی تجربه های منفی زیادی در استان داشته ایم، ابراز کرد: در استان خراسان جنوبی با توجه به میزان بارندگی کم و همچنین تبخیر زیاد، نیازمند چاره اندیشی هستیم.

وی به مباحثی همچون بازار فروش، دلگرم کردن کشاورزی،ماندگاری جمعیت در روستاها اشاره ای داشت و افزود: بر کسی پوشیده نیست که بزرگترین مشکل حکومت ها و دولت ها،کوچ کردن مردم روستاها و خالی شدن آن ها از سکنه و جمعیت خصوصا در مناطق مرزی است.

 جانشین سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی اضافه کرد: برای حل این مشکل نیازمند همکاری مهندسین کشاورزی هستیم که باید در این خصوص چاره اندیشی صورت پذیرد.

اسماعیلی اظهار کرد: طرح"همگام با کشاورز" از جمله طرح هایی است که در خراسان جنوبی شروع شده است که امیدواریم نتایج قابل قبولی به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که در سپاه استان خراسان جنوبی، محرومیت زدایی ۱۰ دهستان استان که عمده آن مربوط به نقاط مرزی است در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد:در بسیج سازندگی نیز تسهیلاتی و کمک هایی در این خصوص پیش بینی شده است.

 اسماعیلی ضمن اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و با بیان این که راه برون رفت از مشکلات و تنگناهای کشور تکیه بر اقتصاد مقاومتی است، متذکر شد: امیدواریم که مسئولان در بحث اقتصادمقاومتی،از دادن شعار پرهیز کرده و عملا وارد میدان شوند.

 وی اقتصاد مقاومتی را علاج دردهای بی درمان در کشور و همچنین استان دانست و مطرح کرد:خوشبختانه اقدامات خوبی توسط استاندار خراسان جنوبی در این زمینه در استان شروع شده است.

جانشین سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی اضافه کرد: ما سرمایه سرگردان در کشور کم نداریم که بایستی در این خصوص چاره اندیشی کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار