یک مخترع بسیجی در گفتگو با«بسیج» عنوان کرد

ساخت دستگاه سانتریفیوژ انرژی با کاربرد در راکتورهای پتروشیمی

صادقی آزاد گفت: تولید دستگاه سانتریفیوژ انرژی یا ورتکس تیوپ دو کاناله مستقیم از طرح ها و ابداعات بنده در راستای کاهش مصرف است.
کد خبر: ۸۹۷۷۴۳۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

محمد باقر صادقی آزاد نخبه و مخترع بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای کاهش مصرف اظهار داشت: تولید دستگاه سانتریفیوژ انرژی یا ورتکس تیوپ دو کاناله مستقیم از طرح ها و ابداعات بنده در راستای کاهش مصرف است.

وی افزود: در این طرح هر انرژی را که به صورت جریان سیال از یک سمت وارد کنیم می توان در دماها و اجسام مختلف انرژی آن را آنالیز و آلایندگی را از سطوح مختلف آن جدا کنیم.

این نخبه بسیجی با بیان اینکه این دستگاه در نوع خود بی نظیر بوده و هنوز در دنیا ساخته نشده است گفت: به علت تحریم ها، این تکنولوژی وارد کشور نشده است اما این طرح تحت نظر بنده و توسط تعدادی از دانشجویان دکتری و فوق لیسانس پس از چندین سال تلاش شبیه سازی شد.

صادقی آزاد خاطرنشان کرد: این دستگاه می تواند شارع را با فشار خیلی کم آنالیز کند درحالیکه در سایر نقاط دنیا این دستگاه به شکل مستقیم دو محوره و دو کاناله وجود ندارد.

وی با اشاره به کارایی این دستگاه گفت: این دستگاه در هلیکوپتر ها و تانک ها که در منطقه آلوده کار می کنند کاربرد دارد و می تواند هوایی که وارد موتور دستگاه می شود را بدون نیاز به هیچ فیلتری آنالیز و تمیز کند.

این مخترع بسیجی یادآور شد: هیچ قطعه مکانیکی متحرک و الکترونیکی در این دستگاه استفاده نشده به همین دلیل عمر بسیار زیادی خواهد کرد. ما از تکنولوژی سیال استفاده کردیم.

صادقی آزاد بیان داشت: این دستگاه در انواع نیروگاه ها، تونل ها و راکتورهای مختلف پتروشیمی نیز قابل استفاده است.

وی در پایان مطلب یادآور شد: متاسفانه حمایت خاصی از این اختراع نشد و با هزینه های شخصی آن را ساختیم و تست کردیم.

 

ارسال نظرات