در سومین روز از هفته «هوای پاک»؛

هوای اراک برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون صبح امروز  به ۴۱ میکروگرم بر مترمکعب رسید و وضعیت هوای شهر اراک برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۷۷۴۳۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

رضا میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به کیفیت هوای شهر اراک گفت: براساس اعلام مرکز سنجش کیفیت هوای اراک میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای این شهر از صبح امروز ۴۱میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد و برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

وی افزود: شاخص میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک امروز ۱۱۷میکروگرم بر مترمکعب و فراتر از حدمجاز بود که بیانگر وجود هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا، ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است.

میرزایی خاطرنشان کرد: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار