سلسله کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت طب سنتی و زندگی سالم با حضور پایوران سپاه ناحیه لردگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۴۱۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سلسله گارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت طب سنتی در طرح آگاه سازی پایوران با رویکرد طب اسلامی با حضور حجت الاسلام سید مهران کریم پور برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور تصریح کرد: دین اسلام نسبت به سلامت انسان‌ها اهمیت زیادی قائل است؛ چراکه جسم سالم است که انسان را می‌تواند در مسیر بندگی خدا و انجام وظایف یاری دهد.

وی افزود: طب سنتی باید به عنوان یک میراث تقویت شود؛ چرا که اساس طب سنتی ایرانی- اسلامی بر ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌ها است.

کریم پور، عنوان کرد: اگر بر طبق اصول و روایات اسلامی زندگی خود را پیش ببریم دچار هیچ مشکلی نمی‌شویم، همان طور که در روایات آمده خود را از باد پاییز بپوشانید زیرا که برای سلامتی مفیدتر است و خود را از باد بهاری می‌پوشانید بدان دلیل که به انسان سلامتی و نشاط می بخشد، پس لازم است از خوراک پاک و طیب استفاده کنید تا به بدنتان نفع برساند و مطابق مزاج خود از مواد غذایی استفاده نمایید تا از بروز مشکلات جسمی و روحی جلوگیری شود.

وی در ادامه اظهار داشت: این کارگاه با هدف رویکرد خانواده‌ها به طب سنتی و ترویج غذا‌های سالم سنتی و جلوگیری از بیماری‌ها و عدم استفاده از غذا‌های فست فود و غیر ارگانیک بوده است.

در این نشست به مباحثی پیرامون درمان و پیشگیری از کبد چرب، کمبود آهن ،کم خونی ،کمبود ویتامین دی  و آداب صحیح غذا خوردن و برخی از بیماری‌های گوارشی که ناشی از بدغذایی و پرخوری و عدم اطلاع از سازگاری آنها با یکدیگر است مطالبی بیان شد.

ارسال نظرات