خبرهای داغ:
سرهنگ علی فتحیان: نیاز به شرایط خوبی برای میزبانی از میهمانان سراسر کشور و مردم عزیز است که این کنگره در اوایل اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۹۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان، سرهنگ دوم پاسدار علی فتحیان فرمانده سپاه فلاورجان اظهار داشت: کنگره ملی شهدای خط‌شکن فلاورجان طبق زمان‌بندی از پیش اعلام‌شده آمادگی اجرا در اسفند ماه را دارد، اما به دلیل موقعیت اقلیمی و شرایط آب و هوایی این ماه و همچنین مکان برگزاری اجلاسیه که با توجه به پیگیری‌های مستمر و تلاش نهاد‌های دولتی و خصوصی نیاز به شرایط خوبی برای میزبانی از میهمانان سراسر کشور و مردم عزیز است، در اوایل اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: زمانی که کنگره‌ها در هر شهرستان برگزار می‌شود موقعیت مناسبی بوده که ساختاری را در خود شکل دهد و مجموعه اهدافی را دنبال کرده و به معرفی بیشتر قابلیت‌های ایثارگری شهرستان بپردازد و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به‌خوبی نشان دهد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان ادامه داد: تا روز برگزاری کنگره ۹۱ عنوان برنامه پیشنهاد شده است که با زمان‌بندی‌های مختلف در حال برگزاری است یا طبق این زمان‌بندی صورت خواهد گرفت، از مهم‌ترین آن‌ها به برگزاری ۳۳ برنامه آبروی محله در تمامی نقاط شهرستان فلاورجان است که نزدیک نیمی از آن اجرایی شده و همچنین یادواره شهدای تمامی اقشار است که تا زمان برگزاری کنگره ملی برگزار خواهد شد.
وی اشاره کرد:برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای کنگره ملی شهدای خط‌شکن فلاورجان شامل چند بخش بوده که برنامه‌های علمی، پژوهشی، اجتماعی، هنری و ورزشی را در بر می‌گیرد که طبق زمان‌بندی برگزارشده و یا در حال انجام است و به نشست‌های تخصصی، مسابقات مختلف، اعزام کاروان ایثار به مدارس شهرستان و استفاده از طرح زیارت نیابت اربعین می‌توان اشاره کرد.
فتحیان بیان داشت: برنامه‌ریزی اجلاسیه در ۶ روز پیش‌بینی‌شده که بالاترین مقام‌های اقشار مختلف در آن حضور خواهند داشت و به سخنرانی خواهند پرداخت و میزبان یک نفر از سران محترم قوا در اردیبهشت‌ماه خواهیم بود؛ ۵ اسفندماه هم که روز شهرستان فلاورجان است همایش سراسری رزمندگان دفاع مقدس برگزار خواهد شد و در یک روز قبل هم مراسم دعای ندبه و پخش از شبکه‌های صدا و سیما توسط روابط عمومی کنگره پیگیری شده است.
وی با اشاره به دائمی شدن دبیرخانه کنگره ملی شهدای خط‌شکن فلاورجان، تصریح کرد: این دبیرخانه دائمی بوده که با ساختن ساختمان کنگره مجموعه‌ای فاخر در شهرستان شکل خواهد گرفت و پس از برگزاری اجلاسیه در اردیبهشت ماه تا سال‌ها مردم فهیم شهرستان از خدمات فرهنگی آن استفاده خواهند کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان تأکید کرد: کنگره ملی شهدای خط‌شکن فلاورجان با حضور بیشتر مردم رنگ و بوی اجتماعی در جامعه خواهد گرفت و زمان آن رسیده که مردم در جریان روند فعالیت‌های انجام‌شده قرار بگیرند همان‌طور که مبنای فکری برگزاری چنین اتفاق عظیمی در شهرستان هم از ابتدا با حضور داوطلبانه مردم شکل گرفت و انتظار این است که با مراجعه به ۲۲ دفتر فرعی در شهر‌ها و روستا‌ها بتوان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آنان در هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد مهم و ملی بهره برد؛ همچنین مردم می‌توانند با مراجعه به سایت کنگره در جریان امور قرار گیرند و به قابلیت‌های اجرایی آن کمک کنند.
وی در ادامه به بیان این موضوع پرداخت که برنامه ریزی‌ها صورت گرفته مختص به جریان و سلیقه خاصی نیست و دفاتر شکل گرفته در شهرستان نیز با همین رویکرد ایجاد شده است و تصریح کرد: در حال حاضر نیز شاهد هستیم که تمامی سلایق مختلف در کنار هم در هر چه بهتر معرفی کردن رشادت‌های ایثارگران و شهدای خط‌شکن فلاورجان در تلاش هستند چراکه دفاع مقدس را تمامی مردم آفریدند و حماسه ساز شدند و شهدا نیز متعلق به جریان و نگاه خاص نیست.
فتحیان مطرح کرد: شهرستان فلاورجان با قابلیت‌های ویژه انسانی که در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است، شهدایش با عنوان خط‌شکن یاد می‌شود که نشان از آن دارد که مردم این شهرستان تا پای جان از ارزش‌های انقلاب دفاع خواهند کرد و به دشمنان اجازه دخالت و بدنام کردن فلاورجان را نخواهند داد و امید است اجرای این کنگره به معرفی بیشتر رشادت‌های مردم این شهرستان کمک کند.
دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای خط‌شکن فلاورجان در پایان خاطر نشان کرد: تلاش مجموعه کادر اجرایی کنگره ملی شهدای خط‌شکن فلاورجان این بوده که از هر ظرفیتی برای نشان دادن رشادت‌های این شهدا بهره برد و با هماهنگی‌های صورت گرفته، دیدار با علما و مراجع را می‌توان نام برد وهمچنین دیدار با مقام معظم رهبری در دستور کار کنگره قرارگرفته و در حال پیگیری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها