معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت اقدام به مصوب‌کردن 20 درصد اعتبارات مورد نیاز در بخش پیش‌دبستانی کرده که مابقی آن باید از سوی مردم در قالب مشارکت تامین شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۷۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، رضوان حکیم‌زاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: استاندار و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با اولویت‌ قراردادن آموزش و پرورش در راس برنامه‌های کلان مدیریتی، به اهمیت کار کرد این مجموعه بها می‌دهند که از آنها کمال تشکر به عمل می‌آید.

 وی افزود: هر چند شورای آموزش و پرورش با داشتن یک جایگاه قانونی و با وجود ظرفیت‌های مناسب برای رفع مشکلات این حوزه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد اما به دلیل اینکه از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود، شاهد رفع‌نشدن برخی ناهماهنگی‌های بین دستگاهی هستیم که در این شورا قابل حل‌شدن است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش کارکرد شورای آموزش و پرورش در استان بوشهر را مطلوب توصیف کرد و گفت: این قانون با اشرافیت کامل و با داشتن اعضایی از دستگاه‌های مختلف اداری، می‌تواند در ابعاد نظارت و اجرایی‌شدن مصوبات و مشارکت‌مردمی تاثیرگذار باشد. 

حکیم‌زاده با اعلام اینکه نباید تصور کنیم که هدف از مشارکت مردمی صرفا مطالبات مالی از مردم است، گفت: در سند بنیادین آموزش و پرورش راه‌های استفاده از خرد جمعی در قالب مشارکت مردمی برای تربیت دانش‌آموزان مشخص شده و به نوعی مشخص‌کننده پیوند اولیاء دانش‌آموزان با مدرسه است. 

وی یادآور شد: دولت با مصوب‌کردن اعتبارات دوره پیش‌دانشگاهی گامی اساسی در راستای اجرای عدالت آموزشی برداشته و با تخصیص کامل اعتبارات، سبب شد تا تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش محقق شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم رسیدن به پوشش تحصیلی 100 درصدی در مناطق محروم، روستایی، مرزی و عشایری، عنوان کرد: دولت اقدام به مصوب‌کردن 20 درصد اعتبارات مورد نیاز  در بخش پیش‌دبستانی کرده که مابقی آن باید از سوی مردم در قالب مشارکت تامین شود.

حکیم‌زاده ادامه داد: با حضور خیرین در برنامه‌های آموزش و پرورش مشکلات عمده این وزارت‌خانه حل شده و انتظار می‌رود به مانند سنوات گذشته، امسال نیز شاهد همکاری مردم با آموزش و پرورش باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات