حجت الاسلام تقیان

مومن امیدوار به فضل خدا و منتظر ظهور است

حجت الاسلام تقیان گفت:مومن امیدوار به فضل خدا و منتظر ظهور است.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۳۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛در ادامه حجت الاسلام محمدحسین تقیان درجلسه هفتگی نوجوانان و جوانان عاشورائی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک که در پایگاه بسیج ابوذر غفاری برگزار شد پیرامون آثار و برکات انتظار فرج به ایرادسخن پرداخت و افزود:انتظار فرج کیمیایی است که مس وجود مؤمن را به طلای ناب تبدیل می‌کند.

وی گفت:زندگی مؤمن ازلحاظ معیارهای خداپسندانه باید به نحوی باشد که امیدوار به وعده‌ی بزرگ الهی یعنی ظهور حضرت اباصالح المهدی (ارواحنافداه)باشد.

حجت الاسلام تقیان ادامه داد:اگر ظهور حضرت اباصالح المهدی (ارواحنافداه) در حیات مومن محقق نشد نباید ناامید شود بلکه باید مطمئن باشد که اجر و پاداشش نزد پروردگار محفوظ است و به فضل الهی امید داشته باشد تا ثواب کسانی را ببرد که ظهور مولایشان را درک کرده باشد.

وی به حدیثی از حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: بنیانگذار فقه جعفری می فرمایند"هر کس از اینکه جزء یاران حضرت مهدی (علیه السلام) باشد، شاد و خوشحال می‌شود، باید منتظر باشد و در حال انتظار اهل ورع و عمل به نیکی‌های اخلاقی باشد".

حجت الاسلام تقیان با اشاره به حدیثی افزود: بالاترین آرزوی یک منتظر فرج این است که بتواند در لشکر امام مهدی (علیه السلام) برای پیشبرد هدف ایشان بجنگد و در این راه از بذل جانش هم دریغ نداشته باشد.

وی درادامه گفت:انتظار فرج کیمیایی است که مس وجود مؤمن را به طلای ناب تبدیل می‌کند و از او انسانی می‌سازد که در صدر یاران ائمّه اطهار (علیهم السلام) قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام تقیان ادامه داد : آحاد مردم بویژه جوانان ونوجوانان عزیز باید منتظر واقعی باشند تا زمینه ظهور فراهم شود .

وی در ادامه با چهل حدیث کوتاه در زمینه مهدویت  به تشریح احادیث و روایات قرائت شده پرداخت.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،قرائت زیارت عاشورا و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات