با حضور سردار جوکار نماینده آستان قدس رضوی در یزد:
جوکار ترویج فرهنگ رضوی در فعالیت‌های مختلف را از دیگر رسالت‌های دفتر آستان قدس در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: رسیدگی به محرومان یکی از اولویت‌های اجرایی در فرهنگ رضوی است.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۰۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، در مراسمی با حضور سردار جوکار نماینده آستان قدس رضوی در یزد، حجت الاسلام بشکانی امام جمعه، سرگرد پاسدار احمد حاجی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان پنجمین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان بهاباد واقع درمجموعه بیت الرضا (ع) بهاباد افتتاح شد.
محمدصالح جوکار در مراسم افتتاح دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان بهاباد در سخنانی اظهار داشت: شناسایی محرومان و نیازمندان در تمامی حوزه‌ها و ارائه خدمات مرتبط به آنان از مهمترین وظایف این دفاتر است.
وی ترویج فرهنگ رضوی در فعالیت‌های مختلف را از دیگر رسالت‌های دفتر آستان قدس در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: رسیدگی به محرومان یکی از اولویت‌های اجرایی در فرهنگ رضوی است.
جوکار با بیان اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در بهاباد پنجمین دفتری است که امروز افتتاح می‌شود افزود: اعزام زائراولی و اقدامات دیگری که در طرح خادمیاران انجام می‌شود نظیر بهره‌گیری از ظرفیت خادمیاران در حوزه سلامت و بهداشت، محرومیت زدائی در جهت کمک به مستضعفان و کمک به دولت در استای خدمت رسانی و اجرای پروژه‌های مخلف دولتی و بخش خیرین در تمام سطوح جزء اولویت‌های اصلی این دفاتر است.
رئیس نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد بابیان اینکه آداب زیارت این گنجینه معنوی را باید به شهر‌ها و روستا‌ها گسترش دهیم افزود: فرهنگ رضو‌ی باید در جامعه ترویج و گسترش یابد.
سردار جوکار با اشاره به اینکه اگر ما به الگوی رفتاری و اخلاقی امام رضا (ع) عمل کنیم جامعه ما عزتمند و متحد خواهد شد گفت:: هرچه ما از این الگو‌ها فاصله بگیریم مشکلاتمان زیادتر خواهدشد.
جوکار درادامه به طرح خادمیاران رضوی اشاره کرد و اظهارداشت: مردمی که علاقمند هستند به صورت افتخاری و منتصب به حضرت رضا (ع) به مردم خدمت کنند شناسایی و آموزش خواهند دید و حمایت پشتیبانی در راستای خدمت به مردم می‌شوند.
وی در رابطه با فعالیت خادم یاران خاطرنشان کرد: در هر شهر شورای سیاست‌گذاری آستان قدس رضوی شامل فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولین مربوطه تشکیل می‌شود تا فعالیت خادم یاران دچار موازی کاری با برنامه‌های سایر دستگاه‌های اجرایی نشده و بیشترین نتیجه و اثرگذاری مثبت را داشته باشد.
در این مراسم حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد هم در سخنانی گفت: مردم دارالولایه بهاباد از علاقمندان ویژه امام رضا (ع) بوده و افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در این شهر موجب دلگرمی مردم و انسجام خدمات در سطح شهرستان می‌شود.
درپایان طی حکمی از سوی مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد برادر بسیجی محمد رضا غنی زاده به عنوان مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در بهاباد معرفی و حکم انتصاب وی ابلاغ شد.
ارسال نظرات