امام جمعه درگز:

مسئولان باید در مقابل سیاست برجام شعاری و تحریم‌های واقعی ایستادگی کنند

امام جمعه درگز تاکید کرد: مسئولان ما باید در مقابل سیاست برجام شعاری و تحریم‌های واقعی ایستادگی کنند و بهترین تدبیر را برای مقابله با آن بسنجند.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۶۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
 به گزارش خبر گزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلا الغدیر درگز برگزار شد ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی، تبیین کرد: یک ساعت تفکر از یک عمر عبادت بدون تفکر بهتر است چرا که اندیشیدن در هدف خلقت، مادر همه خوبیهاست.
 
وی خاطر نشان کرد: انسان بداخلاق اگر به درجه رفیع شهادت نائل شود، باز هم به دلیل تندخویی دچار عذاب قبر شده و مجازات خواهد شد. چرا که متخلق بودن به اخلاق دینی نیمی از ایمان است.
 
امام جمعه درگز تشریح کرد: در اسلام خدمت به بیمار دارای ارزش بالایی است و پرستاری یکی از بهترین و سخت‌ترین مشاغل است که نیاز به صبر ویژه و سعه صدر و همراهی دارد، تحمل این شرایط و درک اوضاع بیماران، پرستاران را در مقام و مرتبه حضرت زینب (س) قرار می‌دهد.
 
حجت الاسلام ایروانی با اشاره به پیش رو بودن روز غزه تشریح کرد: این روز به دلیل حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمین‌های اشغالی آن‌ها نامگذاری شده تا همچون روز قدس میعادی باشد برای شنیدن فریاد مظلومیت این مردم در مقابل رژیم صهیونیستی.
 
وی عنوان کرد: پیروزی حماس به مردم دنیا نشان داد که قدرت ایمان در مقابل تجهیزات نظامی و ساز و برگ ارتش دوم دنیا پیروز شد و این هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را از بین برد.
 
امام جمعه درگز بیان کرد: آنچه که امروز در جهان اسلام برای ملت‌ها و مسئولان کشور‌های اسلامی حائز اهمیت است غافل نشدن از مسائل اصلی جهان اسلام است. دشمن نباید با طرح و توطئه خود ما را به مسائل حاشیه‌ای و درجه دو و سه مشغول کند و از موضوعات اصلی باز دارد.
 
حجت الاسلام ایروانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: جهان استکباری با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به دنبال این است که اصالت‌های فکری و رفتاری را از ما بگیرد، اما همانطور که حزب الله و حماس در جنگ نظامی رژیم صهیونیستی را شکست دادند، در جنگ نرم هم شاهد شکست این رژیم جعلی خواهیم بود.
 
وی افزود: امروز نظام اسلامی و جبهه مقاومت سرنوشت منطقه و حد و مرز‌ها را مشخص می‌کنند، قدس برای همیشه پایتخت فلسطین است و اقدام اخیر امریکا هم نسبت به این مساله غلط زیادی بوده که قادر به انجام آن نخواهد بود.
 
امام جمعه درگز تاکید کرد: سخنان نژاد پرستانه رئیس جمهور ابله آمریکا در رابطه با افریقا و امریکای لاتین و نژاد‌های دیگر مصداق اقدام بر ضد حقوق بشر است. آمریکا بزرگترین دروغگویی است که بدترین جنایات را بر ضد بشریت انجام داده، ولی در ظاهر ژست حقوق بشر می‌گیرد.
 
حجت الاسلام ایروانی تاکید کرد: آمریکا و آل سعود عامل اصلی تشکیل گروه داعش و گروهک‌های تکفیری هستند، ان‌ها به طور آشکارا از این گروه‌ها حمایت می‌کنند و برای مسلمان کشی و شیعه کشی با رژیم صهیونیستی هم قسم شده اند، اما خود را داعیه مبارزه با ترورسیم می‌دانند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که رئیس جمهور آمریکا با وجود اصرار‌های زیاد مبنی بر حذف برجام، سیاست حفظ برجام و تشدید تحریم‌ها را در پیش گرفته است، مسئولان ما باید در مقابل سیاست برجام شعاری و تحریم‌های واقعی ایستادگی کنند و بهترین تدبیر را برای مقابله با آن بسنجند، یا امریکا را وادار به اجرای برجام کنند و یا خودشان از تعهداست دست برداشته و مسائل هسته‌ای را احیا و تقویت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار