معلمان مدارس مشارکتی شهرستان ریگان از تاخیر۸ ماه در پرداخت حقوق و حق بیمه خود از سال گذشته و سال تحصیلی امسال می گویند.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۵۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،همه ما سالهایی پر از خاطره به یاد داریم که آموزگارانی می آمدند و تا پایان سال تحصیلی باما همراه می شدند. آنها همه یک جور نبودند ؛جوان، پیر، صبور، خسته، تازه نفس اما همه معلم بودند و دوست داشتنی و همه بر این باور بودند که معلمی ذوق، هنر و توانمندی است.

راه رشد و تعالی کشور جز از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر نیست بنابراین باید بهترین امکانات و بالاترین اعتبارات برای بزرگ ترین نهاد فرهنگی و مولد سرمایه اجتماعی کشور در نظر گرفته شود.

معلمان مدارس مشارکتی این شهرستان همچنان در پیچ و خم مسائل مالی و بیمه ای گرفتار هستند که اگر نسبت به این مسئله اقدامی صورت نگیرد در درجه اول آموزش و پرورش و در درجه دوم معلمان به عنوان کارگزاران آموزش آسیب می بینند.

این معلمان انتقادشان به چند روز تاخیری نیست، گلایه آنان به ماه ها تاخیر در پرداخت حقوق ها و حق بیمه است. تاخیرهایی که یک سال تحصیلی از آن می گذرد.

تعدادی از معلمان مدارس مشارکتی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشتند: بیش از ۸ماه حقوق نگرفته اند و یا حق بیمه آنها  پرداخت نشده است و حتی متاسفانه قرارداد های آنها هم تمدید نشده است.این معلمان سخت کوش ضمن بی مهری از سوی مسئولین از حقوق ناچیز ۷۰۰ هزار تومانی خود می گویند.

این معلمان که نمی خواستند اسمشان فاش شود در ادامه بیان داشتند: چند ماه از سال تحصیلی امسال گذشته اما حقوق ما را واریز نکردند و حتی از سال گذشته هم چند ماه حقوق را هنوز واریز نکردند و جالبتر اینکه حق بیمه ما را هم پرداخت نشده است.چرا مسئولین به فکر ما معلمان مدارس مشارکتی نیستند و تا کی باید پیش همسر و فرزندانمان شرمنده باشیم؟

باید گفت که کمبود حقوق انگیزه را از بین می برد این را باید در نظر گرفت که ما با آموزش نسلی سخت و حساس روبرو هستیم و حقوق پایین نیز در سختی کار تاثیر گذار است.

امیدواریم که این بی سر و سامانی ها به سامان برسد و این معلمان مدارس مشارکتی جایگاهی متناسب با منزلت انسانی و حرفه ای خود در آموزش و پرورش را کسب کنند

ارسال نظرات