خبرهای داغ:
کتاب «طعم گس پاییز» به نویسندگی میترا عباسی با موضوع اجتماعی با حضور اهالی قلم و رسانه و روسای ادارات جهاد کشاورزی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۳۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸

رونمایی از کتاب «طعم گس پاییز» با موضوع اجتماعی در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، کتاب «طعم گس پاییز» به نویسندگی میترا عباسی با موضوع اجتماعی با حضور اهالی قلم و رسانه و روسای ادارات جهاد کشاورزی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند رونمایی شد.

این کتاب برداشت آزاد مولف از آسیب‌های اجتماعی است که کودکان کار با آن درگیر هستند.

کتاب «طعم گس پاییز» روایتی است از زندگی کودکان کاری که اگرچه سعی می‌کنند شرافتمندانه کار کنند و بار ناملایمتی‌های زندگی را به دوش بکشند؛ اما متاسفانه در جامعه امروز هستند افرادی که بدون درک درست از شرایط، کار کردن این کودکان را یک برچسب و انگ تلقی می‌کنند که بعضاً هم باعث می‌شود زندگی اجتماعی این کودکان در دوران بزرگسالی نیز به مخاطره بیفتد.

این کتاب با برداشتی آزاد از زندگی کودکان کار نوشته شده و سعی دارد به برخورد با اینگونه ناهنحازی‌ها (انگ زدن به کودکان کار) بپردازد.

کتاب «طعم گس پاییز» روایت زندگی مردی به نام حسین است که اکنون دهه چهارم زندگی اش را سپری می کند.

حسین به دلیل شرایط بد مالی که در پی تصادف پدر بر زندگی آنها حاکم شده است، مجبور می‌شود از ۹ سالگی کار کند و بار تمام ناملایمتی‌های زندگی را به دوش بکشد تا مادر و خواهرانش زندگی راحتی داشته باشند.

او پس از طی کردن این سختی‌ها،در عُنفوان جوانی در شرایطی که دارای جایگاه اجتماعی معقولی است دلبسته دختری به نام سارا می‌شود.

سارا اگرچه در ابتدا به علاقه حسین پاسخ مثبت می‌دهد اما در بزنگاه زندگی از تعلق خاطرش نسبت به حسین که در گذشته یک کودک کار بوده پشیمان می‌شود و از حسین می‌خواهد او را برای همیشه فراموش کند.

اما دست تقدیر پس از گذشت سال‌ها بار دیگر حسین و سارا را بر سر راه هم قرار می‌دهد اما این بار در شرایطی بسیار خاص‌... .

این کتاب قرار است این فرهنگ را در اجتماع نهادینه کند که اگر کودکی در دورانی از زندگی، به اجبار تن به کار کردن می‌دهد و کودک کار می شود به دلیل این برچسب، او را از زندگی اجتماعی که حق مسلم اوست محروم نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات