یک فعال بسیجی تولید کننده بلدرچین در گفتگو با بسیج:

هزينه تغذيه در پرورش بلدرچين حدود 70 درصد هزينه توليد است

محمدمهدی تقواییان گفت: هزينه هاي تغذيه اي در پرورش بلدرچين حدود 70-60 درصد هزينه هاي توليد را به خود اختصاص مي دهند بنابراين صرفه جويي و بهبود جزئي در آن مي تواند نقش تعيين کننده اي در سوددهي مزرعه داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۱۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱

محمدمهدی تقواییان کاخکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: يکي از مهم ترين هزينه هاي پرورش بلدرچين هزينه هاي مربوط به خوراک مي باشد.خوراک بلدرچين علاوه بر اين که بايستي تمام نيازهاي بدن پرنده و هم چنين نياز توليد را تأمين کند بايد حداقل قيمت ممکن را نيز داشته باشد.بنابراين تعادل بين احتياجات پرنده و حداقل قيمت سبب پيچيدگي جيره نويسي شده است و یکی از مشکلات جدی برای پرورش دهندگان بلدرچین است.برخي از پرورش دهندگان بلدرچين گاهاً ادعا مي کنند که جيرۀ غذايي بسيار با کيفيتي در اختيار دارند  افزود: جيره از لحاظ اقتصادي باید برای تولیدکننده صرفه داشته و بازدهي مناسبي داشته باشد.

تقواییان در ادامه بیان داشت: متأسفانه اکثر پرورش دهندگان بلدرچين در خصوص مسائل پايه اي و اصلي پرورش زياد دقت نمي کنند و همين عامل سبب خسارت هاي زيادي در درازمدت مي شود.

این فعال بسیجی در پایان افزود: هزينه هاي تغذيه اي در پرورش بلدرچين حدود 70-60 درصد هزينه هاي توليد را به خود اختصاص مي دهند بنابراين صرفه جويي و بهبود جزئي در آن مي تواند نقش تعيين کننده اي در سوددهي مزرعه داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار