مسئول تائید صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه سپاه اراک:

فرهنگ‌سازی ازدواج از متن خانواده آغاز شود

مسئول تائید صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه سپاه اراک گفت: فرهنگ‌سازی ازدواج باید از متن خانواده آغاز شود و برای ترویج این امر مقدس و با ارزش نیازمند همراهی و همکاری مسئولان و خیران نیکوکار و نیک‌اندیش در سطح جامعه هستیم.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۰۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار علی صفدری مسئول نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک در جمع سربازان و بسیجیان اراک گفت: جایگاه والای دوران جوانی را باید در ویژگی‌ها و خصوصیات این دوران از جمله استقلال‌طلبی، برتری جویی، پرخاشگری، بحران هویت، بحران روابط اجتماعی، تشخص‌طلبی، احساسی و عاطفی بودن جستجو کرد  که کنترل و مهار کردن آنها اراده آهنین و ایمان راسخ می‌طلبد.

وی با بیان این که امروزه بالا رفتن سن ازدواج در کشور یک هشدار و خطر جدی برای جامعه است، افزود: توقعات و انتظارات بی‌جا و تشریفاتی و چشم هم چشمی موجب افزایش سن ازدواج شده که این مسئله یکی از عوامل مهم بروز فساد در جامعه است.

مسئول نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: در حال حاضر سن ازدواج در کشور در حال افزایش است و بر اساس آمار تعداد زیادی از دختران ما مجرد هستند، باید جوانان را برای ازدواج در سن مناسب آن تشویق کرد و اجازه نداد سن آنها بالا برود.

پاسدار صفدری در ادامه گفت: باید زمینه مناسب را برای تشکیل زندگی سالم جوانان آماده و مهیا باشد، چراکه ازدواج سنت پیامبر(ص) است و باید در این راستا حرکت‌های خیرخواهانه صورت گیرد.

وی نحوه ازدواج، سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) را بهترین الگو برای خانواده‌ها دانست و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند باید سیره و شیوه زندگی فردی و اجتماعی اهل بیت(ع) را الگو قرار دهیم و این مهم را برای الگوگیری جوانان و حل مشکلات و معضلات جامعه ترویج داد.

مسئول نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک بر لزوم تسهیل در امر ازدواج تاکید و بیان کرد: جوانان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی کشور را از چنگال دشمنان نجات دادند، در حال حاضر نیز مجهز کردن جوانان برای تشکیل زندگی سالم از فعالیت‌های مفید جبهه سازندگی خواهد بود.

پاسدار صفدری تصریح کرد: فرهنگ‌سازی ازدواج باید از متن خانواده آغاز شود و برای ترویج این امر مقدس و با ارزش نیازمند همراهی و همکاری مسئولان و خیران نیکوکار و نیک‌اندیش در سطح جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه کمک کردن در کارهای خیر و به خصوص به فقیران ثواب زیادی دارد و زندگی را پربرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان از اقدام های موثر در راستای رشد و تقویت خانوارها و ایجاد یک زندگی سالم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات