خبرگزاری بسیج: بزرگراه ها به عنوان کریدور هدایت ترافیک، بخش عظیمی از ترافیک شهر را در خود جای داده و تلاش می کند ترافیک شمال به جنوب و بالعکس؛ شرق به غرب و نیز هسته مرکزی شهر را کنترل و خودروها را با سرعت بیشتری از شهر خارج و یا به محدوده مورد نظر در اقصی نقاط شهر برساند.
کد خبر: ۸۹۷۷۱۹۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

رانندگی در بزرگراه ها نیز تابع شرایط خاصی است؛ مثلا رانندگان در هنگام تغییر مسیر باید با حفظ فاصله و احتیاط کامل، از چراغ راهنما و آیینه استفاده نمایند و تغییر مسیر دهند. این در حالی است که استقرار ماموران راهنمایی و رانندگی در تقاطع خروجی خیابان سلمان فارسی غرب و بزرگراه امام علی(ع) برای غافلگیر کردن رانندگان و اعمال قانون به خاطر نبستن کمربند ایمنی، موجب ترافیک در این محور و نیز بروز تصادف در این محل شده و به جای اینکه راهور به ماموریت اصلی خود که همانا راهنمایی رانندگان است عمل کنند، برعکس رانندگان به یکباره وقتی که از سر پیچ خیابان سلمان فارسی وارد بزرگراه امام علی(ع) می شوند با خودروی پلیس و اخطار مامور راهنمایی و رانندگی مواجه می شوند و به طور طبیعی همه رانندگان برای فرار از جریمه شدن ترمز می کنند تا کمربند خود را ببندند که خودروهای پشت سر با آنها تصادف می کنند و یا به سمت چپ بزرگراه شیرجه می زنند تا از جریمه شدن فرار کنند که در هر دو صورت شاهد بروز تصادف در این محل بوده ایم.

هرچند که بستن کمربند ایمنی و یا داشتن معاینه فنی از ضروریات رانندگی است، اما   اعمال قانون و جریمه کردن رانندگان نیز به شرایط و ضوابطی دارد. به گفته حافظ هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد؛ جریمه کردن رانندگان هم باید تابع قوانین و مقررات باشد و جریمه کردن به هر قیمت و در هر مکانی جایز نیست.

در تصویر این گزارش، حضور پلیس راهنمایی و رانندگی شهرری در تقاطع خیابان سلمان فارسی و بزرگراه امام علی(ع) در مدت 15 دقیقه موجب بروز یک فقره تصادف در ابتدای خروجی این خیابان فرعی و نیز چندین فقره احتمال تصادف خودروهایی شد که پلیس برای متوقف کردن آنها سوت کشان با تابلو به دنبالشان می دوید و رانندگان برای گریز از اعمال قانون به یکباره وارد لاین سرعت در بزرگراه می شدند.

علی اشرف خانلری  

ارسال نظرات