فرمانده حوزه امام علی (ع) در جلسه با امام جماعت مسجد ولیعصر (عج):
فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) خاتم با اشاره به اهمیت توجه به نیاز مردم به ویژه جوانان در مساجد گفت: امام جماعت باید برای نیاز‌های معنوی مردم راه حل مناسب پیدا کند و جوانان را جذب مساجد نماید.
کد خبر: ۸۹۷۷۱۷۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی فرمانده حوزه امام علی (ع) با امام جماعت مسجد ولیعصر (عج) محله هادی آباد و فرمانده پایگاه شهید یزدانی پیرامون مسجد محوری در محل حوزه برگزار شد.
در ابتدا حجت الاسلام دولتی و فرمانده پایگاه شهید یزدانی گزارشی از وضعیت مسجد و پایگاه محله هادی آباد ارائه کردند.
در ادامه فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) نیزبا اشاره به طرح مسجد محوری گفت: طرح مسجد محوری طرحی است که در قالب آن امام جماعت به عنوان محور مساجد قرار می‌گیرد و مردم و خیرین با اعتماد و اطمینان قلبی با امام جماعت مرتبط می‌شوند و نیاز‌های نیازمندان محل از این طریق برطرف می‌شود و همچنین مردم نیز خودشان در رسیدگی به امور و حال یکدیگر پیش قدم می‌شوند.
محمد دهقان هراتی در ادامه اظهار داشت: همانگونه که می‌دانیم مسجد محوری‌ترین اجتماع اسلامی است، به اصطلاح تنها مختص به نماز خواندن نیست بلکه فعالیت‌های آگاهی بخشی دینی و برنامه‌های فرهنگی، علمی و معنوی همچون اعتکاف و سخنرانی‌های دینی و کلاس‌های قرآن و... نیز نیاز دارد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به نیاز مردم به ویژه جوانان در مساجد گفت: امام جماعت باید برای نیاز‌های معنوی مردم راه حل مناسب پیدا کند و جوانان را جذب مساجد نماید، همانگونه که اقتصاد باید مشتری‌محور باشد، مساجد نیز باید نیازمحور باشند، سوالات جوانان پاسخ داده شود تا خدایی نکرده بر سر مسائل اعتقادی جوانان دچار شبهه نشوند. حتی ما مساجدی داریم که برای فقرا و نیازمندان کمک‌های مادی جمع‌آوری می‌کنند تا فقرشان برطرف شود.
ارسال نظرات