امام جمعه قزوین:

نقد پیامبر(ص) و معصومین(ع) فرهنگ دوران جاهلیت است

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین گفت: نقد پیامبر(ص) وائمه (ع) فرهنگ دوران جاهلیت و برخاسته از فهم ناقص از دین خداست و این سخنان با مبانی دینی و اعتقادی ما سازگاری ندارد.
کد خبر: ۸۹۷۷۱۳۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
 
 
 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از تسنیم، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه درس خارج فقه اظهارداشت: در آیاتی از سوره طاها آمده است؛ «ای رسول گرامی ما، آنچه از امت‌های پیشین رخ داده برای تو بیان می‌کنیم و به تو ذکر و علم را از نزد خودمان می‌آموزیم» از این آیه مشخص می‌شود علم پیامبر (ص) و ائمه (ع) «علم لدنّی» است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: علم لدنّی به طور مستقیم از سوی خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه (ع) اعطا شده است و کسی نمی‌تواند به علمی که بی واسطه از سوی خدای متعال دریافت شده، انتقاد کرده و آن را خطا بداند.

امام جمعه قزوین با اشاره به سخنان اخیر یکی از مسئولین قوه مجریه درباره نقد امام زمان (عج) تصریح کرد: اینکه پیامبر(ص) و امام زمان (عج) را می‌توان نقد کرد، فرهنگ دوران جاهلیت است، این سخنان با مبانی دینی و اعتقادی ما سازگار نیست و برخاسته از فهم ناقص از دین خداست.

وی تصریح کرد: بیان این سخنان طغیان‌ گری در مقابل خداوند است و ما امیدواریم که این سخنان از روی ناآگاهی بیان شده باشد، اگر این سخنان از روی آگاهی باشد به منزله ایستادگی در برابر خدای متعال است.
 
آیت‌الله عابدینی یادآورشد: چرا به جای این‌که آگاهی مردم را افزایش دهید با سوء استفاده از موقعیت‌های اجتماعی که دراختیار دارید جهالت و تاریکی به جامعه تزریق می‌ کنید؟
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نباید نسبت به بیان اظهارنظرهای غیرکارشناسی در رابطه با دین و احکام خدا سکوت کرد و همه ما نسبت به روشنگری درباره این مسائل مسئولیم.
 
امام جمعه قزوین اظهارداشت: این‌که گفته شده نباید مانع انتقاد شد یک حرف سیاسی است و برخی فقط در شرایط امروز جامعه منادی آزادی بیان می شوند و باید بدانیم این سخنی است که نظام ما را متهم می‌کند اما تردیدی نیست که نظام اسلامی منادی آزادی بیان است.
 
عابدینی گفت: اخیرا عده‌ای با نقشه آمریکا و صهیونیست‌ها، هزینه سعودی‌ها و پادویی منافقین برای اغتشاشگری به خیابان‌ها آمدند و هر حرفی را زدند؛ اما رهبر معظم انقلاب در مورد مردمِ فریب خورده فرمودند سخت نگیرید و احتمالا این مسائل از روی ناآگاهی بوده پس چرا امروز برخی غیرمستقیم از اغتشاشگران حمایت می ‌کنند در حالی‌که خودشان ظرفیت نقدپذیری ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار