اذعان نجفی به فساد و ارتشاء در شهرداری تهران

شهردار تهران در واکنش به دریافت رشوه برخی ماموران شهرداری از واحدهای صنفی بدون تغییر کاربری اقدام به بهره‌برداری تجاری می‌کنند گفت: این امرباعث درآمد برخی ماموران شهرداری شده جلوی چرب شد سیبیل آنها را میگیریم.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۹۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدعلی نجفی امروز در اجلاس روسای اتحادیه صنفی تهران اظهار کرد: برای شهر تهران درباره درآمدهای پایدار صحبت شده است اما در مقام عمل موفق نبوده‌ایم و 80 درصد از درآمدهای شهرداری به صورت ناپایدار حاصل شده است.

وی افزود: راه حل این امر آن است که توسعه پایدار شهری را جدی بگیریم تا شهر از اقتصاد پایدار برخوردار نباشد کل کشور نیز نمی‌تواند پایداری را تجربه کند.

شهردار تهران ادامه داد: زمانی که در اقتصاد رونق وجود ندارد و فضای کسب و کار بدتر و سنگین‌تر شده است نمی‌توان از پایداری اقتصاد صحبت کرد.

نجفی تصریح کرد: شورای شهر تنها برای رفع این مشکل کافی نیست و باید خود مردم به صورت مستقیم‌تر دخیل شوند و مردم شهر تهران به صورت عملی در تصمیم‌گیریها مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعداد کارمندان شهرداری تهران در مقایسه با سایر شهرها در جهان بیشتر است گفت: در حالی که 68 هزار کارگر در شهر تهران فعالیت می‌کنند که در شهر شیکاگو ایالات متحده آمریکا با جمعیت و مساحتی بیشتر 32 هزار کارمند در شهرداری مشغول به کارند و این شرایط در سئول کره جنوبی نیز که حدود 10 میلیون جمعیت و مساحتی مانند شهر تهران دارد حدود 32 هزار پرسنل در شهرداری فعالیت می‌کنند.

شهردار تهران اظهار کرد: با این تعداد جمعیت از کارمندان شهرداری تهران نمی‌توان شهر را اداره کرد بلکه با پشتوانه مردمی می‌توان به مدیریت شهر پرداخت که بخشی از آن نیز اصناف هستند.

نجفی با بیان اینکه شهرداری تهران احساس تقابل با اصناف را ندارد گفت: همانطور که اصناف پیشنهاد دادند ما نیز موافقیم که کارگروهی تشکیل تا مسائل بین اصناف و شهرداری بررسی و برای آن راهکار ارائه شود و به نظر می‌رسد تا پایان سال بتوانیم درباره راهکارهای مختلف به توافق برسیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاههای فصلی در شهر تهران و معضلاتی که برای اصناف دارد گفت: نمایشگاههایی که در شهر تهران برگزار می‌شود پیش از آنکه نمایشگاه باشد فروشگاه است این در حالیست که اصناف خود مالیات و عوارض می‌دهند و نمی‌توانند در ایام فروش ویژه و بیشتر فروش بهتری به دلیل این نمایشگاهها داشته باشند.

شهردار تهران افزود: هر چند شهرداری نسبت به بخش‌هایی مانند هنرمندان، مسئولیت دارد و باید از آنها حمایت کند (که این امر مستثنی از سایر نمایشگاهها است ) هنرمندان نیز باید از مردم حمایت کنند.

شرط شهردار تهران برای جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌های فصلی

نجفی افزود: اصناف نیز مانند سایر کشورها باید در مناسبت‌های مختلف تخفیف‌های واقعی را به مصرف‌کنندگان و شهروندان ارائه دهند که این امر نیز خود بخشی از مسئولیت اجتماعی آنها است و از نظر اقتصادی نیز امر درستی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: قدرت خرید مردم را که نمی‌توانیم افزایش دهیم اما می‌توانیم با کاهش قیمت‌ها شرایط بهتری برای بیشتر شدن امکان خرید کالا توسط مردم در ایامی مانند شب عید ایجاد کنیم.

شهردار تهران خطاب به رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ما جلوی برگزرای نمایشگاهها(فصلی) را می‌گیریم اما اصناف نیز باید برای واقعی شدن تخفیف‌ها در ایام خاص به شهروندان اقدام کنند. 

جلوی چرب شدن سیبیل ماموران شهرداری را می‌گیریم

نجفی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تغییر کاربری‌های ایجاد شده در واحدهای غیرتجاری در شهر تهران و سوء استفاده ماموران شهرداری از این موقعیت گفت: تغییر کاربری‌های ایجاد شده در تهران برای برخی افراد در شهرداری درآمدهای جانبی ایجاد کرده است و به طور هفتگی یا ماهانه به این اماکن سر می‌زنند تا سیبیل‌شان چرب شود؛ به دنبال ایجاد ضوابطی هستیم تا این تخلف قطع شود که در این راستا ممکن است قوانینی را در شورای شهر به تصویب برسانیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مشکل سد معبر در شهر تهران گفت: مسئله سد معبر را در شهر تهران از یک جهت باید بررسی کنیم و باید توجه داشت که تنها مربوط به دستفروشان نیست.

70 درصد مغازه‌های ایران سد معبر می‌کنند

نجفی افزود: 70 درصد مغازه‌داران شهر تهران از پیاده‌رو جلوی واحد صنفی خود برای عرضه کالاهای خود استفاده می‌کنند این در حالیست که باعث تضییع حقوق شهروندان می‌شود و نباید اجازه داد تا این اتفاق روی داد.

شهردار تهران افزود: برخی نهادها و ارگانها نیز سد معبر در مقابل پیاده راهها ایجاد کرده اند که برای رفع آنها اقدام می‌شود. همچنین عدم رعایت برخی نکات ترافیکی مانند توقف وانت‌بارها در کنار خیابان موجب ایجاد سدمعبر در خیابانها و اختلال ترافیک می‌شود.

برخورد با دستفروشان عواقب سیاسی اجتماعی دارد

وی گفت: ایجاد سدمعبر و دست‌فروشی در تهران چهره زشت و نامطلوبی برای شهر تهران ایجاد کرده است هر چند مقابله با دستفروشان جنبه‌های سیاسی و اجتماعی دارد که برخورد با آنان باید با شیب ملایم انجام شود.

نجفی افزود: سخت‌ترین بخش مقابله با سد معبر دستفروشان هستند زیرا معیشت آنها با این نوع کسب درآمد درگیر است که برای رفع این مشکل راهکارهایی اندیشیده‌ایم و در حال بررسی آن هستیم.

ارسال نظرات