یک کارگردان سینما اظهار داشت: افزایش سن، جایگزینی نسل و روی کار آمدن سلایق جدید در سینما می تواند کارکرد و کاربرد یک سوپر استار را تغییر دهد، به طوری که سینما به سوپراستار جدید نیاز داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۷۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه سینما معیار با موضوع بررسی ویژگی های سوپر استار در سینمای ایران، با حضور دانش اقباشاوی (كارگردان) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دانش اقباشاوی با اشاره به اینکه سوپراستارهای سینمای ایران همواره نسبت به قالب سینمای داخلی تعریف شده اند، گفت: عده ای از اسم ها در طول سال های بسیاری است که با گوش مردم آشنایی دارند، در حالی که این اسم ها لزوما استانداردهای سوپراستارهای جهانی را ندارند.

وی همچنین در ادامه افزود: سوپراستار در سینما باید عنوان شیپورچی را برای تماشاگران فیلم داشته باشد، به طوری که بتواند تماشاگران بسیار زیادی را به خاطر حضور خود در فیلم به داخل سینما بکشاند.

این کارگردان سینما با اشاره به بازتولید سوپراستارها در سینمای کشور، اظهار داشت: سینما همواره باید به صورت مستمر سوپر استارهای متعددی را تولید و باز تولید کند، به طوری که وجود این سوپراستارها حداکثر تا 12 سال می تواند در بدنه ی سینما و فروش فیلم ها موثر باشند.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: افزایش سن، جایگزینی نسل و روی کار آمدن سلایق جدید در سینما می تواند کارکرد و کاربرد یک سوپر استار را تغییر دهد، به طوری که سینما به سوپراستار جدید نیاز داشته باشد.

وی با بیان این که سینما ذاتا به سوپراستار نیاز دارد، عنوان کرد: تولید یک سوپراستار همواره باید از طریق اعمال و انتقال آموزش های مطلوب صورت بگیرد.

این کارگردان سینما همچنین در ادامه اضافه کرد: توانایی بالای بازیگری بدون شک یکی از مهم ترین شرایط و ویژگی های یک سوپراستار به شمار می آید، در حالی که این توانایی برای تولید سوپراستار تنها شرط کافی نیست.

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: سوپراستارهای مختلف همواره باید از میان بازیگران توانمند انتخاب شوند.

دانش اقباشاوی با اشاره به این که فضای رسانه ملی می تواند برای تولید سوپراستار مطلوب باشد، تصریح کرد: گران بودن صنعت سینما و عدم وجود مخاطبان زیاد نسبت به تلویزیون برای تولید و معرفی سوپراستار می تواند فضای بهتری تلقی شود.

ارسال نظرات